Personligt direkt i butiken

– Kombinationen av Rolands programvara för personaliserade produkter och bildskärmar är en bevisad, integrerad lösning som används av ledande varumärken och inom detaljhandeln över hela världen, säger Paul Willems, chef för affärsutveckling och produktledning, Roland DG EMEA.

– Kombinationen av Rolands programvara för personaliserade produkter och bildskärmar är en bevisad, integrerad lösning som används av ledande varumärken och inom detaljhandeln över hela världen, säger Paul Willems, chef för affärsutveckling och produktledning, Roland DG EMEA.

Roland DG visar möjligheterna med sin programvarulösning Cotodesign, under Euroshop-mässan i Düsseldorf den 16–20 februari 2020. 

Cotodesign är Rolands DG:s programvara som syftar till att produktanpassa på beställning. Enligt företaget är användargränssnittet enkelt att använda och programvaran kan komma till pass i en rad detaljhandelsmiljöer och butiker där kunder kan få utskrifter av motiv och loggor på produkterna med Roland DG-skrivare.

Lönsam lösning

Enligt Paul Willems, chef för affärsutveckling och produktledning på Roland DG EMEA, ser fram emot att få visa möjligheterna med programvaran på mässan.

– Vi är glada över att återvända till Euroshop 2020 för att visa upp våra senaste lösningar som har utvecklats specifikt för att göra personaliserade produkter i butik och online tillgängliga, kreativa och lönsamma för hela detaljhandeln.

Utökad närvaro online

Roland DG kommer också att presentera en nyhet som ska hjälpa återförsäljare att utöka sin närvaro online genom en rad olika leveransmodeller, skriver företaget i ett pressmeddelande utan att närmare avslöja vad det är för en lösning.

Programvaran som lanserades år 2018 kan till exempel personalisera tryck på t-shirts, mössor, tygväskor, smycken, affischer, klistermärken, smartphone-fodral, brevpapper, presenter med mera.

Programvaran Cotodesign lanserades år 2018 och kan till exempel personalisera tryck på t-shirts, mössor, tygväskor, smycken, affischer, klistermärken, smartphone-fodral, brevpapper, presenter med mera.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Nannatrycket halverar
kostnad för papper och färg

Holmebo Paper lanserar ett nytt papper för riktigt tunt tryck. Tillsammans med en ny rundbindare från Horimatic skapas en produkt med full funktionalitet men minimal vikt.
– Idén är att du trycker på ett mycket tunt papper – lite drygt 14 gram per kvadratmeter. Genom att du har en produkt med minst 64 sidor – men helst 96 sidor eller fler – så får du stadgan, säger Holmebos vd Nils Ringlek.

Publicerat av: