Personligt direkt i butiken

PUBLICERAD: 18 februari 2020
UPPDATERAD: 18 februari
– Kombinationen av Rolands programvara för personaliserade produkter och bildskärmar är en bevisad, integrerad lösning som används av ledande varumärken och inom detaljhandeln över hela världen, säger Paul Willems, chef för affärsutveckling och produktledning, Roland DG EMEA.
– Kombinationen av Rolands programvara för personaliserade produkter och bildskärmar är en bevisad, integrerad lösning som används av ledande varumärken och inom detaljhandeln över hela världen, säger Paul Willems, chef för affärsutveckling och produktledning, Roland DG EMEA.

Roland DG visar möjligheterna med sin programvarulösning Cotodesign, under Euroshop-mässan i Düsseldorf den 16–20 februari 2020. 

Cotodesign är Rolands DG:s programvara som syftar till att produktanpassa på beställning. Enligt företaget är användargränssnittet enkelt att använda och programvaran kan komma till pass i en rad detaljhandelsmiljöer och butiker där kunder kan få utskrifter av motiv och loggor på produkterna med Roland DG-skrivare.

Lönsam lösning

Enligt Paul Willems, chef för affärsutveckling och produktledning på Roland DG EMEA, ser fram emot att få visa möjligheterna med programvaran på mässan.

– Vi är glada över att återvända till Euroshop 2020 för att visa upp våra senaste lösningar som har utvecklats specifikt för att göra personaliserade produkter i butik och online tillgängliga, kreativa och lönsamma för hela detaljhandeln.

Utökad närvaro online

Roland DG kommer också att presentera en nyhet som ska hjälpa återförsäljare att utöka sin närvaro online genom en rad olika leveransmodeller, skriver företaget i ett pressmeddelande utan att närmare avslöja vad det är för en lösning.

Programvaran som lanserades år 2018 kan till exempel personalisera tryck på t-shirts, mössor, tygväskor, smycken, affischer, klistermärken, smartphone-fodral, brevpapper, presenter med mera.
Programvaran Cotodesign lanserades år 2018 och kan till exempel personalisera tryck på t-shirts, mössor, tygväskor, smycken, affischer, klistermärken, smartphone-fodral, brevpapper, presenter med mera.

Läs vidare

Ett verktyg för skyltföretagets alla processer

Det belgiska mjukvaruföretaget Dataline Solutions har utvecklat den modulära mjukvaran Multiline för att hantera alla funktioner hos ett skyltföretag, eller något annat grafiskt företag för den delen.
Jef_Stoffels

Spill blir helt nya produkter med Hexis nya satsning

Spill från material blir husisolering och pvc-rör när Hexis nya återvinningsprogram rullas ut i Europa. Under Fespa visar det franska företaget också en ny ultrastransparant folie och nya färger i serierna Bodyfence och Skintac.
_DSC0045

Artificiell intelligens avgörande för företagens överlevnad

Den kommande tiden kommer vi att titta närmare på hur artificiell intelligens (AI) implementeras i redan befintliga grafiska lösningar. Vad kan AI göra, vilka behov fyller det och vilka möjligheter och utmaningar öppnar det på sikt.
FotoJet-(45)

Fujifilm introducerar end-to-end-workflow

Fujifilm har samarbetat med eProductivity Software (ePS) för att visa hur Fujifilms XMF PressReady arbetsflödeslösning kan paras ihop och integreras med eProductivity Softwares MarketDirect StoreFront e-handel och MIS-system.
Fujifilm_ePS

Senaste nytt

De närmar sig 50 miljoner i omsättning – Inleder utbyggnad

Nilssons Tryckeri närmar sig drömgränsen 50 miljoner kronor i omsättning. Företaget har flyttat sitt nya varumärke Jako till Skåne och håller nu på att bygga ut lokalerna.
nilssons-1

Marabu stöttade sina leverantörer under Fespa

Marabu hade ingen egen monter på årets Fespa-mässa men fanns på plats för att bistå sina leverantörer. Sign&Print följde med Victor Bildsten, digital säljchef på Marabu Scandinavia, på en rundtur i montrarna.
Vanguard 1

Epson lanserar storformatsskrivare för fotoutskrifter

Epson lanserar en ny storformatskrivare för de professionella fotografi-, konst- och affischmarknaderna.
Epson_P20500Series

Fujifilm visar sin förstärkta B2-uppsättning på Drupa

Tillsammans med en stor del av Fujifilms omfattande sortiment kommer ett par nya B2-skrivare att visas upp i Fujifilms monter på Drupa, som inte är mindre än 2 420 m2 stor, vilket motsvarar ungefär tre handbollsplaner.
drupa24_fujifilm