Drupa flyttas fram

Till följd av coronavirusets utbredning ställs Drupa-mässan in. Mässan skjuts fram ett år. Även förpackningsmässan Interpack går samma öde till mötes.

Messe Düsseldorf skjuter fram den internationella tryckmässan Drupa som var tänkt att hållas 16-26 juni. Den kommer nu istället att äga rum från 20-30 april 2021 till följd av coronavirusets spridning. Även förpackningsmässan i maj, Interpack, gör samma sak och arrangeras istället 25 februari till 3 mars 2021.

Messe Düsseldorf skriver i ett pressmeddelande att besluten baseras på rekommendationen från den tyska regeringen och Robert Koch-institutets principer vid bedömningen av risken för större händelser, samt den senaste tidens betydande ökning av antalet personer som har blivit smittade i sjukdomen Covid-19, i Europa och globalt. Dessutom utfärdade staden Düsseldorf 11 mars ett beslut om förbud mot större evenemang med mer än 1 000 deltagare.

– Beslutet togs i nära samråd med vår rådgivande styrelse och sponsororganisationer, säger Werner M. Dornscheidt, styrelseordförande för Messe Düsseldorf i ett uttalande.

Beslutet att ställa in mässan rimmar också med vad många företag har önskat, enligt arrangören:

– Som deras partner gör vi för närvarande allt för att minska de ekonomiska förlusterna som våra utställare lidit.

 

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *


Djupdyk i digitaltryckt inredningsdekor – dess möjligheter och framtid

De klassiska trycksakerna, personaliserat eller producerat i små upplagor är ingen match digitaltryck. Men det finns också framtida marknader och en är inredning och utformning fysiska miljöer. Sign&Print intervjuar interiör- och dekorexperten Rachel Nunziata om vad tryckerier bör tänka på när de går in på denna marknad.

Publicerat av: 

Luleåföretag tar in kraftfull fräsning

Ett två gånger tre meter stort skärbord med en kraftfull fräs som även tar sig igenom hårdare material som plåt och plexi. Med HS Copy & Skyltfabrikens senaste investering får de allt i en maskin. Den ska ge ökad produktionshastighet och ett automatiserat flöde i efterbearbetningen av skyltar.

Publicerat av: 

Förpackningsdesign för nybörjare – och experter

När Ink n Art lanserade sin webbshop var tanken att göra det så smidigt och enkelt som möjligt för kunder att beställa. Men också att låta kreativiteten flöda. Valet föll på designmotorn Chili Publisher Online, en mjukvara som ger användare möjlighet att skapa både unika och standardiserade förpackningar, klistermärken och tackkort.

Publicerat av: 

Expohouse: ”Det mesta utgår från en fysisk miljö”

Expohouse står till tjänst där den digitala och fysiska butiken möts. De designar, producerar, bygger och genomför butiks- och kontorsomvandlingar, från ax till limpa, till flera stora globala varumärken. Att inreda och skapa upplevelser i fasta fysiska miljöer har blivit en allt större del av företagets leverans.

Publicerat av: 

Tredubblad lokalyta ska matcha snabb expansion

Nya lokaler väntar för Folier.se. Flyttlasset går från Södertälje till Vagnhärad där leverantören kommer att bre ut sig på cirka 1 000 kvadratmeter med större lageryta och ytterligare en slitteravdelning. Richard Rindelaub, försäljningsansvarig hos återförsäljaren, förklarar varför:
– Vi expanderar så snabbt och ökar försäljningen så mycket.

Publicerat av: