Filmolux tar in brittiska fönsterfolier i sortimentet

Filmolux börjar sälja fönsterfolieserier från brittiska Contra Vision. Sortimentet inkluderar även HD-versionen av Contra Vision Performance. Foto: Filmolux

Den europeiska distributören Filmolux börjar distribuera Contra Visions produkter med printbara och perforerade fönsterfolier.

Det nya partnersamarbetet innebär att produktserierna Contra Vision Campaign och Contra Vision Performance tar plats i Filmolux portfölj och därmed börjar distribueras över hela Europa. Det handlar om olika varianter av printbara och perforerade fönsterfolier.

För reklam och solskydd

Fönsterfolier används till exempel för att sätta reklambudskap på glasytor och fönsterglas, men också för att skapa insynsskydd och solskydd utan att för den delen blockera utsikten.

Fönsterfolier från Contra Vision monterade på fönsterglas, och trots det går det att se igenom dem från insidan. Foto: Filmolux

Två produktserier kommer att ingå i Filmolux produktsortiment. Contra Vision Campaign är anpassad för kortvariga kampanjer och Performance-serien kännetecknas av robusta folier med stark vidhäftning, enkla att montera och ta bort, samt möjliga att printa på.

Inomhus och utomhus

De senaste HD-filmerna i denna serie kommer också att finnas på lager hos Filmolux. Enligt tillverkaren är den perforerade fönsterfolien högupplöst, så den kan skildra bilder särskilt skarpt samtidigt som den har hög transparens. Detta möjliggörs av perforeringen, som vid 1,0 millimeter är nästan 60 procent mindre än för många standardfilmer med 1,5 millimeter. Folierna finns tillgängliga för inomhus- och utomhusbruk.

Filmolux är sedan tidigare ett distributionsbolag för hela Neschens produktsortiment.

 

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *