På agendan: Textil-, etikett- och förpackningstryck

Lars Haargard, landschef för Oki i Danmark. Foto: Pressbild

Oki har vässat sin affärsstrategi och lagt fokus på utvalda trycklösningar, flera för det grafiska segmentet. På Sign&Print Connect visas lösningar inom tre huvudsakliga områden.

Lars Haargard, landschef för Oki i Danmark, säger att de har genomgått en stor strategiförändring, från en ordinär tillverkare av skrivare till en specialist inom utvalda trycklösningar. Det innefattar flera för det grafiska segmentet. Han säger att tre huvudområden kommer att utgöra själva kärninnehållet när företaget när företaget visar upp produkter på den digitala mässan Sign&Print Connect.

Publiken får se förpackningstryck för mindre on demand-serier och prototyper med bland annat vitt på en mörk bakgrund. De blir också etikettutskrifter för mindre upplagor – från enstyck upp till 500 etiketter.

– Vi arbetar för närvarande på hur vi bäst kan presentera våra lösningar och vi kommer definitivt att visa i detalj hur enkelt och elegant även små upplagor av etiketter kan produceras i vår Pro1040- och Pro1050-serie. Inklusive tryck i vitt.

 Transfermarknaden växer

Transfertryck för digital utskrift på textilier och andra reklamprodukter är det tredje området som står i fokus på mässan.
– Transfermarknaden växer snabbt och här vill vi framhäva både traditionellt textiltryck, naturligtvis inklusive print med vitt på mörk bakgrund, och mer avancerade lösningar för digitalt smart screentryck.

Lars Haargard är hoppfull inför Connect trots att Oki har sin vana trogen att vanligtvis ställa ut på en fysisk mässa.

– Vi är helt medvetna om att onlinevärlden kommer att skilja sig markant från vår traditionella närvaro på mässan. Vi hoppas att det kan locka fler deltagare utanför Stockholmsområdet. Och vi är naturligtvis medvetna om att möjligheten till att kunna ha ett mer nära samtal måste finnas trots det digitala formatet. Vi ser fram emot detta.

Från enstycksetiketter upp till 500 exemplar kan produceras i Okis Pro 1050-serie med skrivare.

Starta dialog med återförsäljare

Han säger att mässan blir ett utmärkt tillfälle för Oki att profilera företagets nya strategi för den professionella tryckmarknaden i Sverige och Norden.

– Vi kommer att fokusera både på att presentera våra lösningar för kunderna och på att inleda dialog med nya potentiella återförsäljare.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *


Slut med oadresserad reklam i brevlådan

Postnord avvecklar sin verksamhet för oadresserad direktreklam (ODR) som riktar sig till hushåll. Det är inte längre en lönsam affär för företaget, som pekar på en prispressad marknad och stigande papperspriser som bakgrund till beslutet. Istället ska fokus ligga på mer målgruppsanpassad adresserad reklam.

Publicerat av: 

Planprint: ”En plattform med stora möjligheter för användaren”

Fujifilm har kraftsamlat för att ta fram en helt egenutvecklad storformatsportfölj till marknaden globalt. Spandex är ensam återförsäljare av Fujifilms storformatsskrivare i Sverige och produktansvarige Tomas Källroos ser stor potential för flatbädden Acuity Prime.

Publicerat av: