Gotlänning fick försäljningstapp

PUBLICERAD: 27 januari 2021
UPPDATERAD: 27 januari

Försäljningskurvan pekar nedåt för den gotländska skylt-, panel- och etikettillverkaren Sweprod Graphics i senaste bokslutet. Sweprod Graphics tillverkar bland annat skyltar, märkningsprodukter och instrumentpaneler till detaljhandeln och fordonsindustrin.

I årsredovisningen som stängde 30 juni 2020 framgår att företaget drogs med en väsentlig ordernedgång under mars till maj månad i fjol på grund av coronapandemin. Omsättningen stannade på 68,7 miljoner kronor, vilket kan jämföras med 83,6 miljoner för det föregående året. Rörelseresultatet ökade däremot med drygt en halv miljon mellan åren och hamnade på 4,5 miljoner.. Årets resultat efter skatt blev 2,5 miljoner kronor.

 

 

Läs vidare

Epson satsar på fotoskrivare på Drupa

Bland annat kommer nya vattenbaserade storformatsskrivaren SureColor SC-P20500 att visas.
P20500

Canon inför Drupa: ”Nu kommer ju allt!”

Canon presenterar teknik- och affärsinnovationer på Drupa och har en lång rad nya skrivare att visa upp.
Matteus-Celinski

Swissqprint visar hela produktlinjen

Mycket vatten har flutit under broarna sedan Drupa arrangerades senast för åtta år sedan. Swissqprint, som har sitt huvudkontor vid Rhens västra sida i Schweiz, kommer på årets mässa att visa de innovationer som utvecklats under de åren.
swissqprint-fespa

Flexa utlovar innovativa lösningar

Flexa deltar på Drupa 2024 för första gången. Det italienska företaget ska visa innovativa lösningar inom skärning, laminering och rullskärning.
Easy-plus

Senaste nytt

Anrikt tryckeri i konkurs

Nu hoppas företagsledningen att någon annan vill ta över.
FotoJet-(80)

Epson satsar på fotoskrivare på Drupa

Bland annat kommer nya vattenbaserade storformatsskrivaren SureColor SC-P20500 att visas.
P20500

ECO3 visar prepresslösningar

ECO3 vill vara en partner för kundernas resa mot högre produktivitet, lägre kostnader och grönare resultat.
Arkitex

Kraftiga annonstapp för tryckta tidningar och direktreklam

Papperstidningar och direktreklam backar kraftigt som kanaler för annonsinvesteringar. Madeleine Thor, vd på Institutet för reklam- och mediestatistik tror att det tvåsiffriga tappet för tryckta tidskrifter kommer att fortsätta.
FotoJet-(79)