tisdag 16. augusti – vecka 33
Johan Söderberg och Caroline Hederstedt hos Filmolux gläds åt det nya partnersamarbetet med Taya Group. Foto: Pressbild
Filmolux blir europeisk distributör av Taya Groups pvc-fria banderoll- och bannermaterial av märket Kavalan.
Det handlar om Frontlit, Mesh, Backlit och Blockout i olika utföranden, enligt Johan Söderberg hos Filmolux. Det nya samarbetet med Taya groups ger distributören tillgång till Kavalans pvc-fria utbud med banderoll- och bannermaterial.
– Vi kan nu erbjuda ett komplett sortiment av PVC-fria produkter inom alla användningsområden; självhäftande, laminat, monteringsadhesiv, display och nu alltså även till banderoller. Det här är ett stort steg framåt i vår strävan att bli den ledande leverantören av PVC-fria produkter.
Taya Group är en taiwanesisk tillverkare av bestrukna printmaterial. Johan Söderberg säger att Kavalan-produkterna karaktäriseras av en hög kvalitet och är under kontinuerlig utveckling för att bli ännu bättre och mer hållbara.
– Jag tror att våra kunder kommer att bli positivt överraskade hur lättarbetade produkterna är och över den utmärkta utskriftskvaliteten.
Filmolux är ett distributionsbolag för hela Neschens sortiment.
Hastighet, kvalitet och tillförlitlighet. Det är tre ord som Ricoh använder för att beskriva nya Ricoh Pro VC7000e, en helautomatisk press som bygger vidare på tidigare rullskrivare i serien med kontinuerlig inkjetteknik.
Publicerat av:Anja Degerholm | anja.degerholm@agi.se| 12. augusti, 2022
Alla åldersgrupper engagerar sig i kundkommunikation som hamnar i brevlådan, inklusive generation Z och millennials, visar en brittisk undersökning beställd av Royal Mail.
Publicerat av:Claes Nordström | claes.nordstrom@agi.se| 11. augusti, 2022
Sign&Print skrev förra året om Grizzly i Östersund som då köpte – inte bara en utan två – HP latex-skrivare. I början av sommaren var det dags för nästa investering, en flatbäddsskrivare från Epson, och i höst ska maskinparken förnyas ytterligare.
Publicerat av:Anja Degerholm | anja.degerholm@agi.se| 9. augusti, 2022
Efter rekordsiffror i maj backade medieinvesteringarna, förmedlade via Sveriges mediebyråers medlemmar, under juni och juli med 8,3 procent jämfört med förra sommaren. Kategorin utomhus/trafikreklam fortsätter dock att öka medan DR/annonsblad uppvisar dystra siffror.
Publicerat av:Anja Degerholm | anja.degerholm@agi.se| 9. augusti, 2022
Storbildsbolaget i Helsingborg är ute på en intensiv tillväxtresa. I slutet av året går flytten till nya moderna lokaler och för att stärka upp på personalsidan har fem nyanställda börjat på företaget under våren.
Publicerat av:Anja Degerholm | anja.degerholm@agi.se| 2. augusti, 2022
AGI Publishing House AB | Altonagatan 5 | 211 38 Malmö | Sverige