Polyesterfolier som skiftar färg

PUBLICERAD: 25 mars 2021
UPPDATERAD: 25 mars
De nya Color Shift-folierna finns i två transparenta färgversioner. Foto: Aslan

En folie, två färger: Aslan, den tyska tillverkaren av självhäftande folier, lanserar nu Colourshift Aslan SE 70 och Colourshift Aslan SE 71. Dessa ändrar färg beroende på betraktningsvinkel och finns i två transparenta och fyra täckande versioner.

Båda polyesterfolierna är särskilt lämpliga för användning på släta ytor och är därför idealiska för butiksfönster, väggtatueringar eller för försäljningsdisplayer.

Colourshift Aslan SE 70 är en 110 μm tjock, blank PVC-fri polyesterfolie med en speciell beläggning. Tack vare det lösningsmedelsbaserade polyakrylatlimmet med sina semi-permanenta limegenskaper kan transparent färgad folie användas både inomhus och utomhus.

Syns från båda sidor

Två olika versioner finns tillgängliga: ”Nebula” och ”Solar”, som båda erbjuder olika färggradienter. Om folien är limmad på glas syns färgförändringseffekten från båda sidor, enligt tillverkaren. Detta kan vara av särskilt intresse för design av skyltfönster.

Hållbarheten utomhus uppges vara upp till två år. De tillgängliga måtten i vilka folierna Colourshift Aslan SE 70 finns är 50 x 1,37 meter och 12,5 x 1,37 meter.

 

Folierna finns även i fyra täckande varianter. De färgskiftande folierna, som visar en annan färgton beroende på betraktningsvinkeln, kan sättas på alla plana, släta ytor, inte bara på glas. Foto: Aslan
Färgbytesfolie med opacitet

De fyra folievarianterna av Colourshift Aslan SE 71 är också lämpliga för iögonfallande logotypplottningar, bokstäver, slogans eller väggtatueringar. Enligt tillverkaren är den 190 μm tjocka PVC-folien, som lamineras med en blank, specialbelagd polyesterfolie, särskilt lämplig för användning inom interiör. Den är utrustad med ett permanent polyakrylatlim och passar därför för alla plana ytor. Colourshift Aslan SE 71 finns i måtten 24 x 1,20 meter.

Den täckande självhäftande folien finns i fyra färgvarianter: ”Aurora” ändras från rosa till ljusblått, ”Alpha” från magenta till gul, ”Andromeda” från koppar till grönt och ”Plasma” från mörkblått till grönt. De gör det möjligt att skapa riktiga blickfång vid kassan, i skyltfönster eller på utställningsställen.

I Sverige är bland andra Folier återförsäljare av Aslans produkter.

Senaste nytt

Broder Tryck investerar i storformatsskrivare från Mutoh

Genom att köpa trasiga grafiska maskiner och reparera dem har Broder Tryck vuxit till ett tryckeri att räkna med. Med sin nya storformatsskrivare från Mutoh har tryckeriet för första gången investerat i en helt ny maskin.

Broder Tryck DSC_8390
Broder Tryck investerar i storformatsskrivare från Mutoh

Det här bjuder vi på i nya Sign&Print!

Sign&Print nummer 580 är här! Den nya tidningen innehåller bland annat din guide till Fespa i Berlin i maj.

IMG_1669
Det här bjuder vi på i nya Sign&Print!

Uppgraderingar av Colorcut-serien

För tre år sedan blev brittiska Intec Printing Solutions en del av Plockmatic. Det innebar ett tillskott av digitala skärmaskiner i Colorcut-serien.

Plockmatic Colorcut
Uppgraderingar av Colorcut-serien

Julkalendrar ny kategori i Packnorth award

Nu har portarna öppnats för bidrag till Nordens största förpackningstävling Packnorth Award.

Screenshot
Julkalendrar ny kategori i Packnorth award

Läs vidare

Allt fler grafiska maskiner tar plats på Nordic Profile Fair

Allt fler grafiska tryckföretag ställer ut på profilmässan Nordic Profile Fair i Jönköping. Det gör att det syns allt fler spännande maskiner i montrarna.

DSC_9023
Allt fler grafiska maskiner tar plats på Nordic Profile Fair

Matiga maskinnyheter under Marabus öppna hus

Maskinåterförsäljaren Marabu utlovar en dag full med inspiration, innovation och nätverkande under sitt öppna hus i Malmö. 

FotoJet---2024-10-29T111739.913
Matiga maskinnyheter under Marabus öppna hus

Scandrafts nya maskinsatsning

Scandraft laddar för Öppet hus på fredag. Då kommer de visa upp sin nya satsning på maskinförsäljning.

DSC_4436
Scandrafts nya maskinsatsning

Canon skördar frukterna av lyckat Drupa

Canon har anordnat ”post Drupa-event” i Stockholm, Göteborg och Malmö för att ge sina kunder som inte var på plats en chans att se de viktigaste nyheterna de visade på mässan. Företaget gjorde en bra mässa men vilken maskin drog egentligen till sig mest intresse bland de svenska kunderna?

_MG_2113
Canon skördar frukterna av lyckat Drupa