Ett artilleri med skärlösningar

High Beam-cutter, anpassad för skärning i skummaterial upp till 110 millimeters tjocklek. Foto: Pressbild

Zünd bjuder mässbesökarna på sitt utbud av skärbord för alla slags applikationer inom förpackningsbranschen. Automation är den röda tråden i utställningen på den digitala mässan Packnorth, 10–12 maj.

Henrik Larsson Hedblom, säljare hos Zünd i Sverige. Foto: Pressbild

Henrik Larsson Hedblom, säljare i Sverige, säger att Zünds monter på Packnorth innefattar allt från sample making, skärning av skuminreden till helautomatiserade produktionssystem med dubbla skärhuvuden för effektiv dygnet runt-produktion. Digitala förpackningsmässan Packnorth pågår 10 – 12 maj 2021. Mässan är gratis, men kräver registrering, som kan göras här.

– Vi kommer demonstrera både manuella och helautomatiska lösningar med våra arkmatningssystem BHS, BHS 150 och robotlösningar. Vi visar också vår High Beam-cutter för skärning i skum upp till 110 millimeters tjocklek och även mer manuella skärsystem för kortare serier.

Han säger att deras helautomatiska lösningar ger en stor fördel eftersom maskinerna kan laddas med upp till 150 centimeter höga pallar med material för obevakad skärning i flera timmar. Även de mindre skärsystemen går att få med helautomatiserade lösningar, vilket är uppskattat bland kunderna.

– Så oavsett hur stort behov eller hur stora ark våra användare har så har vi lösningar i alla storlekar för både manuell och helautomatisk produktion.

Hur ser du på er tillväxt inom förpackningsområdet?

– Vi ser att fler och fler företag går mot digital skärning i stället för traditionell stansning. Så vi ser en stor tillväxt inom detta förpackningsområde. Fördelarna med extremt kort uppstartstid, då man inte behöver ta fram en stansform och att våra maskiner även lämpar sig för korta såväl som för långa serier, gör att våra användare inte behöver överproducera upplagor, utan kan anpassa volymerna mer till behovet som deras kunder har.

– Det sparar mycket tid och pengar att inte behöva överproducera upplagor och ha förpackningar eller olika kundunika produkter på lager. Man kan säga att det blir en ”cut-on-demand”-lösning som våra kunder uppskattar mycket, säger Henrik Larsson Hedblom.

Arkmatningssystemen BHS och BHS 150 ihop med robotlösningar. Foto: Pressbild

 

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *


Djupdyk i digitaltryckt inredningsdekor – dess möjligheter och framtid

De klassiska trycksakerna, personaliserat eller producerat i små upplagor är ingen match digitaltryck. Men det finns också framtida marknader och en är inredning och utformning fysiska miljöer. Sign&Print intervjuar interiör- och dekorexperten Rachel Nunziata om vad tryckerier bör tänka på när de går in på denna marknad.

Publicerat av: 

Luleåföretag tar in kraftfull fräsning

Ett två gånger tre meter stort skärbord med en kraftfull fräs som även tar sig igenom hårdare material som plåt och plexi. Med HS Copy & Skyltfabrikens senaste investering får de allt i en maskin. Den ska ge ökad produktionshastighet och ett automatiserat flöde i efterbearbetningen av skyltar.

Publicerat av: 

Förpackningsdesign för nybörjare – och experter

När Ink n Art lanserade sin webbshop var tanken att göra det så smidigt och enkelt som möjligt för kunder att beställa. Men också att låta kreativiteten flöda. Valet föll på designmotorn Chili Publisher Online, en mjukvara som ger användare möjlighet att skapa både unika och standardiserade förpackningar, klistermärken och tackkort.

Publicerat av: 

Expohouse: ”Det mesta utgår från en fysisk miljö”

Expohouse står till tjänst där den digitala och fysiska butiken möts. De designar, producerar, bygger och genomför butiks- och kontorsomvandlingar, från ax till limpa, till flera stora globala varumärken. Att inreda och skapa upplevelser i fasta fysiska miljöer har blivit en allt större del av företagets leverans.

Publicerat av: 

Tredubblad lokalyta ska matcha snabb expansion

Nya lokaler väntar för Folier.se. Flyttlasset går från Södertälje till Vagnhärad där leverantören kommer att bre ut sig på cirka 1 000 kvadratmeter med större lageryta och ytterligare en slitteravdelning. Richard Rindelaub, försäljningsansvarig hos återförsäljaren, förklarar varför:
– Vi expanderar så snabbt och ökar försäljningen så mycket.

Publicerat av: