Tredubblad lokalyta ska matcha snabb expansion

Folier.se växer så det knakar, berättar Richard Rindelaub. Foto: Pressbild

Nya lokaler väntar för Folier.se. Flyttlasset går från Södertälje till Vagnhärad där leverantören kommer att bre ut sig på cirka 1 000 kvadratmeter med större lageryta och ytterligare en slitteravdelning. Richard Rindelaub, försäljningsansvarig hos återförsäljaren, förklarar varför:
– Vi expanderar så snabbt och ökar försäljningen så mycket.

Inflyttningen till Kalkbruksvägen i Vagnhärad gör att Folier.se kan husera i tre gånger så stora lokaler med sitt sortiment av transferpressar, skärmaskiner och foliematerial.

Richard Rindelaub, försälningsansvarig hos Folier.se säger att beslutet att flytta beror på att de expanderar snabbt och att försäljningskurvan pekar uppåt.

– Vi ökar 50 procent om året.

Han säger att flytten innebär att de får ytterligare en slitteravdelning för att bättre kunna bistå kunder med uppskärning av foliematerialen. De får också en större yta för att lagerhålla produkter vilket gör att de säkrar upp och inte riskerar att tappa ordrar vid tillfällen när leverantörernas leveranser uteblir.

– Det här gör att vi kan bibehålla vår service. Genom att utöka vår lagerhållning kan vi serva våra kunder ännu bättre, säger han.

– I samband med det här byter vi även till en ny webbshopp som blir ännu mer kundvänlig.

Från och med måndagen 21 juni  är planen att alla leveranser ska kunna skickas från företagets nya lager.

 

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *


Slut med oadresserad reklam i brevlådan

Postnord avvecklar sin verksamhet för oadresserad direktreklam (ODR) som riktar sig till hushåll. Det är inte längre en lönsam affär för företaget, som pekar på en prispressad marknad och stigande papperspriser som bakgrund till beslutet. Istället ska fokus ligga på mer målgruppsanpassad adresserad reklam.

Publicerat av: 

Planprint: ”En plattform med stora möjligheter för användaren”

Fujifilm har kraftsamlat för att ta fram en helt egenutvecklad storformatsportfölj till marknaden globalt. Spandex är ensam återförsäljare av Fujifilms storformatsskrivare i Sverige och produktansvarige Tomas Källroos ser stor potential för flatbädden Acuity Prime.

Publicerat av: 

Fansen lyfter företaget till framgång

Många företag vill synas på sociala medier, men för att lyckas gäller det att ha följare som snarare är fans än bara köpare. Det säger Niklas Kjärhus som hittat en särskild nisch genom att sälja dekaler till crosscyklar, och marknadsför sig till sina drygt 100 000 följare på Instagram.

Publicerat av: