Tredubblad lokalyta ska matcha snabb expansion

Folier.se växer så det knakar, berättar Richard Rindelaub. Foto: Pressbild

Nya lokaler väntar för Folier.se. Flyttlasset går från Södertälje till Vagnhärad där leverantören kommer att bre ut sig på cirka 1 000 kvadratmeter med större lageryta och ytterligare en slitteravdelning. Richard Rindelaub, försäljningsansvarig hos återförsäljaren, förklarar varför:
– Vi expanderar så snabbt och ökar försäljningen så mycket.

Inflyttningen till Kalkbruksvägen i Vagnhärad gör att Folier.se kan husera i tre gånger så stora lokaler med sitt sortiment av transferpressar, skärmaskiner och foliematerial.

Richard Rindelaub, försälningsansvarig hos Folier.se säger att beslutet att flytta beror på att de expanderar snabbt och att försäljningskurvan pekar uppåt.

– Vi ökar 50 procent om året.

Han säger att flytten innebär att de får ytterligare en slitteravdelning för att bättre kunna bistå kunder med uppskärning av foliematerialen. De får också en större yta för att lagerhålla produkter vilket gör att de säkrar upp och inte riskerar att tappa ordrar vid tillfällen när leverantörernas leveranser uteblir.

– Det här gör att vi kan bibehålla vår service. Genom att utöka vår lagerhållning kan vi serva våra kunder ännu bättre, säger han.

– I samband med det här byter vi även till en ny webbshopp som blir ännu mer kundvänlig.

Från och med måndagen 21 juni  är planen att alla leveranser ska kunna skickas från företagets nya lager.

 

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *


Djupdyk i digitaltryckt inredningsdekor – dess möjligheter och framtid

De klassiska trycksakerna, personaliserat eller producerat i små upplagor är ingen match digitaltryck. Men det finns också framtida marknader och en är inredning och utformning fysiska miljöer. Sign&Print intervjuar interiör- och dekorexperten Rachel Nunziata om vad tryckerier bör tänka på när de går in på denna marknad.

Publicerat av: 

Luleåföretag tar in kraftfull fräsning

Ett två gånger tre meter stort skärbord med en kraftfull fräs som även tar sig igenom hårdare material som plåt och plexi. Med HS Copy & Skyltfabrikens senaste investering får de allt i en maskin. Den ska ge ökad produktionshastighet och ett automatiserat flöde i efterbearbetningen av skyltar.

Publicerat av: 

Förpackningsdesign för nybörjare – och experter

När Ink n Art lanserade sin webbshop var tanken att göra det så smidigt och enkelt som möjligt för kunder att beställa. Men också att låta kreativiteten flöda. Valet föll på designmotorn Chili Publisher Online, en mjukvara som ger användare möjlighet att skapa både unika och standardiserade förpackningar, klistermärken och tackkort.

Publicerat av: 

Expohouse: ”Det mesta utgår från en fysisk miljö”

Expohouse står till tjänst där den digitala och fysiska butiken möts. De designar, producerar, bygger och genomför butiks- och kontorsomvandlingar, från ax till limpa, till flera stora globala varumärken. Att inreda och skapa upplevelser i fasta fysiska miljöer har blivit en allt större del av företagets leverans.

Publicerat av: 

Tredubblad lokalyta ska matcha snabb expansion

Nya lokaler väntar för Folier.se. Flyttlasset går från Södertälje till Vagnhärad där leverantören kommer att bre ut sig på cirka 1 000 kvadratmeter med större lageryta och ytterligare en slitteravdelning. Richard Rindelaub, försäljningsansvarig hos återförsäljaren, förklarar varför:
– Vi expanderar så snabbt och ökar försäljningen så mycket.

Publicerat av: