Utökar produktportföljen med fler folier

PUBLICERAD: 27 oktober 2021
UPPDATERAD: 27 oktober
Arlon Graphics SLX Cast Wrap, här monterad på lastbilar. Foto: Pressbild

Antalis har tecknat ett europeiskt distributionsavtal med tillverkaren Arlon Graphics, som gör lösningar för sign, display och grafisk industri. Samarbetet ska bland annat utöka sortimentet av bilfolier.

Antalis skriver i ett pressmeddelande att Arlon har ett brett utbud av vinyler och tillhörande laminat av hög kvalitet. Partnerskapet ska stärka Antalis produkt- och serviceerbjudande inom bilfoliering, interiör och exteriör väggdekoration samt skylttillverkning.

Lars Wiklund, Antalis.

– Arlons skicklighet av limutveckling i kombination med deras höga grad av teknisk expertis gör dem till en perfekt partner för Antalis, säger Lars Wiklund, produktchef för Visual Communications hos Antalis.

Inga limrester

Arlon Graphics släppte tidigare i år en serie med wrappingfolier i tjugo olika färger. Nya PCC-folien, Premium Colour Change, använder den så kallade FLITE-teknologin vilket bland annat innebär att limmet har en låg klibbighet och inte lämnar några rester. Folien kan även monteras av en person och repositioneras flera gånger.

– Vi är stolta att distribuera Arlons produkter med SLX+ och FLITE Technology. Det är en game changer som ger bilfolierare enklare, snabbare installationer med mycket hög återplaceringsförmåga och inte minst att det är enkelt att ta bort folien, säger Lars Wiklund.

Läs vidare

Matiga maskinnyheter under Marabus öppna hus

Maskinåterförsäljaren Marabu utlovar en dag full med inspiration, innovation och nätverkande under sitt öppna hus i Malmö. 
FotoJet---2024-10-29T111739.913

Scandrafts nya maskinsatsning

Scandraft laddar för Öppet hus på fredag. Då kommer de visa upp sin nya satsning på maskinförsäljning.
DSC_4436

Canon skördar frukterna av lyckat Drupa

Canon har anordnat ”post Drupa-event” i Stockholm, Göteborg och Malmö för att ge sina kunder som inte var på plats en chans att se de viktigaste nyheterna de visade på mässan. Företaget gjorde en bra mässa men vilken maskin drog egentligen till sig mest intresse bland de svenska kunderna?
_MG_2113

Johnnys kopiering köper broschyrhäft från Plockmatic

Maskinen har redan gett nya kunder för tryckeriet i Lidköping.
Johnnys1

Senaste nytt

Lyckad norsk-svensk union

Printagon Graphics startade 2013 av några tidigare anställda vid Aller Tryck och JMS som såg en framtid för det anrika veckotidningstryckeriet och ett behov av rotationstryck i Sverige. Sedan dess har det varit både upp- och nedturer.
Printagon 3

Orafol ska producera klimatskyddsfilm

Orafol har köpt en andel i den belgiska specialfilmsproducenten Group Michiels Advanced Materials (Group M.A.M.) med målet att ta över 100 procent av företaget under de kommande åren.
orafol_01 (1)

Summa lovar ökad precision i skärningen av textil

Summa lanserar L1810 Gen 2.6 som är en laserskärare för textila applikationer. Den riktar sig till användare som har höga volymer och kräver hög precision i skärningen.
Summa 1

Så många fler utställare och besökare deltog på Scanpack

Norra Europas ledande förpackningsmässa lockade i år både fler besökare och utställare än senast.
IMGL5020