Corel demonstrerar möjligheter i programsvit för grafisk produktion

Joakim Alriksson, Corel, håller tillsammans med sin kollega Stefan Lindblad ett digitalt frukostseminarium 28 april. Foto: Claes Nordström

Bildredigering, vektorgrafik och grafisk formgivning blir det torsdag 28 april när Corel bjuder in till ett gratis digitalt frukostseminarium. 

Mjukvaran Corel Draw Graphics Suite är utvecklad för produktion av visuell kommunikation, tryckta skyltprodukter, marknadsföringsmaterial med mera. Företaget bakom programvarusviten Corel Draw är ett kanadensiskt företag som etablerar sig allt mer i Europa. Programmen erbjuder en helhetslösning för grafisk design och hantering av grafik, foto och 3D och finns numera flera språk, däribland svenska.

Gratis seminarium

Torsdag 28 april klockan 08.30 håller Joakim Alriksson och Master of Corel Draw Stefan Lindblad ett digitalt frukostmöte med en demonstration om möjligheterna och de grundläggande funktionerna i Corel Draw. Frukostmötet hålls i samarbete med vår systertidning Cap&Design. Deltagarna får under frukostmötet möjlighet att ställa frågor. Anmälan till seminariet är gratis.

CorelDraw är anpassad för produktion av skylt- och storformatsprodukter, marknadsföringsmaterial… Foto: Pressbild

– De många formaten in och ut gör oss speciellt attraktiva för dig som tar in byggritningar. Exaktheten i måtten fungerar bra när du ska upp i stora format eller exakthet krävs. Vi har Pantone-biblioteket inbyggt. Hela sviten ligger i ett enda program säger Joakim Alriksson, Corel.

– Corel Draw är lätt att lära sig, inte minst eftersom allt ligger i ett och samma program. Du hittar också i stort sett samma funktioner som i Creative Suite, även om de kanske fungerar lite annorlunda, avslutar Joakim Alriksson och tillägger att man antingen kan köpa programmet eller teckna en årsprenumeration.

…och även fordonsfoliering. Foto: Pressbild

 

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *


Slut med oadresserad reklam i brevlådan

Postnord avvecklar sin verksamhet för oadresserad direktreklam (ODR) som riktar sig till hushåll. Det är inte längre en lönsam affär för företaget, som pekar på en prispressad marknad och stigande papperspriser som bakgrund till beslutet. Istället ska fokus ligga på mer målgruppsanpassad adresserad reklam.

Publicerat av: 

Planprint: ”En plattform med stora möjligheter för användaren”

Fujifilm har kraftsamlat för att ta fram en helt egenutvecklad storformatsportfölj till marknaden globalt. Spandex är ensam återförsäljare av Fujifilms storformatsskrivare i Sverige och produktansvarige Tomas Källroos ser stor potential för flatbädden Acuity Prime.

Publicerat av: 

Fansen lyfter företaget till framgång

Många företag vill synas på sociala medier, men för att lyckas gäller det att ha följare som snarare är fans än bara köpare. Det säger Niklas Kjärhus som hittat en särskild nisch genom att sälja dekaler till crosscyklar, och marknadsför sig till sina drygt 100 000 följare på Instagram.

Publicerat av: