
Något färre besökare i montern än före pandemin, men betydligt mer kvalitetstid med dem som stannade till – och framför allt kunder som är på mässan för att investera. Så sammanfattar Mikael Eriksson, affärsområdesansvarig på Quadient, årets Sign&Print Scandinavia.
– Det har varit kvalitet på besökarna, de som kommit hit är uppriktigt intresserade av det vi har att erbjuda. Det är också många som är här för första gången och som vi inte visat våra system för tidigare.
Han säger att besökarna varit intresserade av samtliga system som Quadient tagit med till mässan. Möjligtvis har det varit ett lite extra stort intresse för nya skär- och falsmaskinen Duplo DC-648 som lanserades bara veckor innan mässan. En mellanmodell som lägger sig mellan DC-646 och DC-746, men som är snabbare och har en uppdaterad mjukvara. Där räknar Quadient även med att kunna ta hem en affär.
– Vi hoppas kunna stänga den affären inom kort, säger Mikael Eriksson men vill inte avslöja mer förrän allt är klart.