Spandex anställer Magnus Olsson som ny Market development manager inom affärsområdet screen. Han tar över försäljningsansvaret från Glenn Börjesson som efter 40 år i bolaget går i pension.
Magnus Olsson kommer närmast från Marabu och har lång erfarenhet av affärsområdet i bagaget. Från och med februari månad tar han över försäljningen inom screen hos Spandex, enligt ett pressmeddelande.
– Screenaffären kräver erfarenhet och kunskap, så vi är otroligt glada att vi kunnat få in en person av Magnus kaliber. Han är dessutom ett välkänt ansikte för många som jobbar i branschen vilket gör att våra kunder kan känna sig trygga, säger Joakim Rutgersson, vd på Spandex.
Företaget har i över 50 år arbetat med screenprodukter och vill fortsätta att satsa på detta område med tillväxt i sikte. Enligt bolaget växlar man nu upp för att möta behovet bland befintliga såväl som nya screenkunder och för att ytterligare förbättra sin servicenivå.
– Det ska bli väldigt kul att börja på Spandex. De är en stor och välkänd spelare med gott renommé och jag vet att det finns stor potential på marknaden, säger Magnus Olsson om sin nya tjänst.
Spandex förutspår att 2023 kommer att bli ett riktigt tillväxtår, inte bara när det gäller screen utan inom alla affärsområden.