Ger en vink om spännande nyhet

PUBLICERAD: 15 september 2023
UPPDATERAD: 15 september
Johan Söderberg, KAM inom skylt och reklam på Vink Essåplast, lovar en spännande premiärvisning på mässan.

Hållbara produkter och premiärvisningar utlovas hos Vink Essåplast under mässan. Ett företag som säljer plasthalvfabrikat så som skivor, folier, rör och stänger samt kompositskivor.

Vink Essåplast Group ägs av Vink Holding som består av fristående företag i 18 europeiska länder. Företagen ingår i sin tur i ”The Plastic Family” som även sträcker sig till USA, Canada, Australien och Nya Zeeland med totalt 134 företag världen över som ägnar sig åt försäljning av plasthalvfabrikat och bearbetning av plastdetaljer.

– Med över 30 000 artiklar av plasthalvfabrikat i skivor, folier, rör och stänger samt kompositskivor av olika material har Vink-gruppen tillsammans Europas bredaste sortiment. All vår samlade kunskap och erfarenhet finns tillgängligt för våra kunder. Vi har en leverantörspolitik som bygger på avtal med de ledande producenter över hela världen, säger Johan Söderberg, KAM skylt och reklam på Vink Essåplast Group.

Vink Essåplast har en rad olika produkter i sitt sortiment, till exempel folier och skivor.

– Våra kunder kräver ofta extremt snabba leveranser. Tack vare Skandinaviens största lagersortiment kan vi löpande anpassa sortimentet och vara förberedda på precis det som efterfrågas på marknaden. Vi eftersträvar alltid att leverera kvalitet och hållbara produkter som ligger i tiden – och det kräver naturligtvis leverantörer med samma visioner!

 Varför ska mässbesökarna komma till er monter? Vad får störst fokus hos er?

– I vår monter får besökarna möta utvalda representanter från våra leverantörer som presenterar nyheter som lanseras lagom till mässan. Vad det är för produkter är fortfarande hemligt, men vi kan avslöja att det rör sig inom hållbart.

Vilka är de stora produktnyheterna ni visar upp i er utställning? Blir det några premiärvisningar?

– Vi kommer att ha tydligt fokus på hållbara produkter och dessutom blir det en spännande premiärvisning.

Hur har ni har utvecklats som företag senaste året?

– Vi har under de senaste åren stärkt produktutbudet med en rad intressanta och miljömässigt hållbara produkter. Som ett led i Vinks globala miljöarbete har vi utvecklat recycling-programmet ”ReVink” där vi nu erbjuder våra kunder att återvinna spill från en rad olika material. Ett jättespännande projekt som vi är mycket stolta över.

Varför väljer ni att ställa ut på Sign&Print-mässan?

– Mässan är den självklara mötesplatsen för alla som arbetar med sign och print. Här träffar vi gamla och nya kunder, samarbetspartners och får möjlighet att på ett effektivt sätt presentera intressanta nyheter, säger Johan Söderberg.

Den skandinaviska grafiska branschmässan Sign&Print Scandinavia pågår 19-21 september. Det är kostnadsfritt att besöka mässan, alla seminarier och aktiviteter. Besökare registerar sig gratis på mässans sajt.

Läs vidare

Epson satsar på fotoskrivare på Drupa

Bland annat kommer nya vattenbaserade storformatsskrivaren SureColor SC-P20500 att visas.
P20500

ECO3 visar prepresslösningar

ECO3 vill vara en partner för kundernas resa mot högre produktivitet, lägre kostnader och grönare resultat.
Arkitex

Kraftiga annonstapp för tryckta tidningar och direktreklam

Papperstidningar och direktreklam backar kraftigt som kanaler för annonsinvesteringar. Madeleine Thor, vd på Institutet för reklam- och mediestatistik tror att det tvåsiffriga tappet för tryckta tidskrifter kommer att fortsätta.
FotoJet-(79)

Åtta produktionslinjer i HP:s smarta Drupafabrik

På Drupa ska HP:s grundläggande tryckteknologier Indigo LEP/LEPx, HP Thermal Inkjet och HP Latex fortsätta driva branschens utveckling framåt.
Haim-Levit

Senaste nytt

Anrikt tryckeri i konkurs

Nu hoppas företagsledningen att någon annan vill ta över.
FotoJet-(80)

Epson satsar på fotoskrivare på Drupa

Bland annat kommer nya vattenbaserade storformatsskrivaren SureColor SC-P20500 att visas.
P20500

ECO3 visar prepresslösningar

ECO3 vill vara en partner för kundernas resa mot högre produktivitet, lägre kostnader och grönare resultat.
Arkitex

Kraftiga annonstapp för tryckta tidningar och direktreklam

Papperstidningar och direktreklam backar kraftigt som kanaler för annonsinvesteringar. Madeleine Thor, vd på Institutet för reklam- och mediestatistik tror att det tvåsiffriga tappet för tryckta tidskrifter kommer att fortsätta.
FotoJet-(79)