Ny innovation från JakeBox

PUBLICERAD: 7 april 2011
UPPDATERAD: 7 april

JakeBox och NT Värdetryck lanserar en popup-förpackning för presentkort i kontokortsformat. Konceptet heter Ejector och ska enligt skaparna vara ett exklusivare sätt att leverera presentkort.

– När man köper ett presentkort för flera hundra, ibland tusentals kronor, så känns det lite futtigt att behöva räcka över det i ett enkelt kuvert eller pappficka, säger Mattias Johnsson på NT Värdetryck, som tillverkar korten. Så vi har sökt efter något häftigare, lite mer presentmässigt. JakeBoxs snygga skivförpackning var det som låg närmast det vi var ute efter, så vi undrade om de kunde göra nåt liknande för kort.

– Vi har fått flera liknande förfrågningar från presentkortsbranschen om att ta fram nåt med samma WOW-faktor som CD-jakeboxen, säger Jakob Skarin, vd på JakeBox. Så i höstas tog vi tag i projektet, tre koncept började ta form, nu är patentansökan inlämnad och vi redo att lansera det första av dem – ”Ejector”.

JakeBox Ejector kan enklast beskrivas som en popup-konstruktion, där kortet från ett dolt, vertikalt läge, roterar ut till ett öppet, horisontellt läge. En riktig överraskning för mottagaren.

– Vi tror mycket på det här konceptet, liksom på de två andra JakeBox har på gång, och är enormt stolta över att få vara först i världen med få sälja det, säger Mattias Johnsson.

För JakeBox som företag är detta ett enormt steg, då man i och med detta tar klivet från att vara enproduktsföretag till flerproduktsföretag och därmed närmar sig företagets stora framtidsvision, som handlar om att utveckla och sälja koncept till förpackningstillverkare, snarare än att själv tillverka förpackningar.

Senaste nytt

Agfa utvidgar Anapurna Ciervo-familjen med mindre modeller

Agfa utökar sin Anapurna Ciervo-familj med den nya Ciervo H2050-modellen

AnapurnaCiervo_H2050 (1)
Agfa utvidgar Anapurna Ciervo-familjen med mindre modeller

US-AB gör investeringar i nya pressar, DTF och efterbehandling

Tryckeriet US-AB satsar på DTF-tryck med sin nya maskin från InkTec. De har också uppgraderat maskinparken med två nya Ricohpressar och en falsmaskin.

US-ABDSC_9620
US-AB gör investeringar i nya pressar, DTF och efterbehandling

Etikett ersatte traditionellt tryckt förpackning

Vinnare av kategorin Förpackningsdesign i Guldägget blev designbyrån BVD Stockholm för designen till Electrolux Groups varumärke AEG.

guldagget
Etikett ersatte traditionellt tryckt förpackning

Tufft läge för svensk skogsindustri

Kombinationen av höga kostnader och låg efterfrågan går hårt åt svenska sågverk, massa- och pappersproducenter.

skogen
Tufft läge för svensk skogsindustri

Läs vidare

Allt fler grafiska maskiner tar plats på Nordic Profile Fair

Allt fler grafiska tryckföretag ställer ut på profilmässan Nordic Profile Fair i Jönköping. Det gör att det syns allt fler spännande maskiner i montrarna.

DSC_9023
Allt fler grafiska maskiner tar plats på Nordic Profile Fair

Matiga maskinnyheter under Marabus öppna hus

Maskinåterförsäljaren Marabu utlovar en dag full med inspiration, innovation och nätverkande under sitt öppna hus i Malmö. 

FotoJet---2024-10-29T111739.913
Matiga maskinnyheter under Marabus öppna hus

Scandrafts nya maskinsatsning

Scandraft laddar för Öppet hus på fredag. Då kommer de visa upp sin nya satsning på maskinförsäljning.

DSC_4436
Scandrafts nya maskinsatsning

Canon skördar frukterna av lyckat Drupa

Canon har anordnat ”post Drupa-event” i Stockholm, Göteborg och Malmö för att ge sina kunder som inte var på plats en chans att se de viktigaste nyheterna de visade på mässan. Företaget gjorde en bra mässa men vilken maskin drog egentligen till sig mest intresse bland de svenska kunderna?

_MG_2113
Canon skördar frukterna av lyckat Drupa