Ny innovation från JakeBox

PUBLICERAD: 7 april 2011
UPPDATERAD: 7 april

JakeBox och NT Värdetryck lanserar en popup-förpackning för presentkort i kontokortsformat. Konceptet heter Ejector och ska enligt skaparna vara ett exklusivare sätt att leverera presentkort.

– När man köper ett presentkort för flera hundra, ibland tusentals kronor, så känns det lite futtigt att behöva räcka över det i ett enkelt kuvert eller pappficka, säger Mattias Johnsson på NT Värdetryck, som tillverkar korten. Så vi har sökt efter något häftigare, lite mer presentmässigt. JakeBoxs snygga skivförpackning var det som låg närmast det vi var ute efter, så vi undrade om de kunde göra nåt liknande för kort.

– Vi har fått flera liknande förfrågningar från presentkortsbranschen om att ta fram nåt med samma WOW-faktor som CD-jakeboxen, säger Jakob Skarin, vd på JakeBox. Så i höstas tog vi tag i projektet, tre koncept började ta form, nu är patentansökan inlämnad och vi redo att lansera det första av dem – ”Ejector”.

JakeBox Ejector kan enklast beskrivas som en popup-konstruktion, där kortet från ett dolt, vertikalt läge, roterar ut till ett öppet, horisontellt läge. En riktig överraskning för mottagaren.

– Vi tror mycket på det här konceptet, liksom på de två andra JakeBox har på gång, och är enormt stolta över att få vara först i världen med få sälja det, säger Mattias Johnsson.

För JakeBox som företag är detta ett enormt steg, då man i och med detta tar klivet från att vara enproduktsföretag till flerproduktsföretag och därmed närmar sig företagets stora framtidsvision, som handlar om att utveckla och sälja koncept till förpackningstillverkare, snarare än att själv tillverka förpackningar.

Läs vidare

Matiga maskinnyheter under Marabus öppna hus

Maskinåterförsäljaren Marabu utlovar en dag full med inspiration, innovation och nätverkande under sitt öppna hus i Malmö. 

FotoJet---2024-10-29T111739.913

Scandrafts nya maskinsatsning

Scandraft laddar för Öppet hus på fredag. Då kommer de visa upp sin nya satsning på maskinförsäljning.

DSC_4436

Canon skördar frukterna av lyckat Drupa

Canon har anordnat ”post Drupa-event” i Stockholm, Göteborg och Malmö för att ge sina kunder som inte var på plats en chans att se de viktigaste nyheterna de visade på mässan. Företaget gjorde en bra mässa men vilken maskin drog egentligen till sig mest intresse bland de svenska kunderna?

_MG_2113

Johnnys kopiering köper broschyrhäft från Plockmatic

Maskinen har redan gett nya kunder för tryckeriet i Lidköping.

Johnnys1

Senaste nytt

Före detta Brand Factory-anställda startar bolag med Focus Neo

Nyligen startades ett helt nytt tryckeri i södra Stockholm med en imponerande maskinpark. Bakom STHLM Print Lab står de tidigare Brand Factory-medarbetarna Kim Alin och Dennis Hallam som har stöd från skyltföretaget Focus Neo.

STHLM Print Lab_7684

Fujifilm lanserar nya tonerpressar med specialfärger

Fujifilm kommer med fyra nya produktionspressar i mellanklassen inom sin Revoria PressTM-serie. 

FotoJet---2024-12-13T112905.068

UPM stänger fabrik – satsar inom det grafiska segmentet

UPM Raflatac har beslutat sig för att permanent stänga sin fabrik i Kaltenkirchen i Tyskland för att förbättra organisationens samlade effektivitet och räntabilitet.

raf_tim-kirchen-appointment

Sydsvenska tryckerier förfasas över elpriset: "Katastrof"

Priset på el är ämnet på allas läppar ute på tryckerierna just nu.

FotoJet---2024-12-12T113241.082