Heidelberg stärker förpackningssidan

Stephan Plenz, ansvarig för Heidelbergs affärsområde Equipment.

Heidelberg har under sommaren köpt upp det tyska företaget CSAT, som specialiserar sig på digitaltryck och förpackningar.

CSAT utvecklar och producerar digitaltryckslösningar som kan integreras i förpackningstrycklinor. Enligt Heidelberg är förvärvet ett sätt att stärka och bredda den existerande portföljen på området för förpackningar. Dessutom får man tillgång till expertis och teknik inom drop-on-demand-baserad inkjet samt elektrofotografi.

– Köpet av CSAT är i linje med Heidelbergs strategi för digitaltryck, säger Stephan Plenz, ansvarig för Heidelbergs affärsområde Equipment. Parallellt med våra aktiviteter inom digitaltryck expanderar vi vår portfölj för en kostnadseffektiv produktion av små och variabla tryckjobb inom förpackningar och etiketter. Samtidigt är köpet ytterligare ett steg i vår plan att bygga upp ett nytt och lovande affärsområde som kan erbjuda ytterligare tillväxtpotential för företaget.

CSAT har utvecklat skräddarsydda digitaltryckslösningar i nära 25 år. Två av deras produkter är torrtonerbaserade DTS 1200, anpassad för läkemedelsförpackningar, samt den senaste inkjetskrivaren ITS 600, som använder drop-on-demand-teknik.

0 kommentarer till “Heidelberg stärker förpackningssidan”

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Företag tankade kunskap om digitala strategier

Förpackningsklustret Packbridge och konsultföretagen Kunskapspartner och Scorecard, bjöd in ett fyrtiotal deltagare för att sprida kunskap om digital strategi för styrelser och ledning. Eventet som ägde rum i Malmö, hade bland annat som mål att svara på hur och varför en kunds köpmönster ser ut som det gör.

Publicerat av: