Papper för nyfikna

PUBLICERAD: 15 januari 2013
UPPDATERAD: 14 november

Starka effekter, ytor, innovativa lösningar och nya papper är alltid spännande för reklambyråer och tryckerier.

Pappersleverantören Antalis har fått exklusiv försäljningsrätt i Norden för Arjowiggins välkända designpappersserie Curious Collection. Kollektionen kännetecknas av innovativa papper med ”kuriösa” effekter och speciella färgskalor som ger högt uppmärksamhetsvärde åt trycksakerna. I Curious Collection ingår metallicskimrande Metallic, hudnära Skin, transparenta Translucent samt Cosmic med intensiva, nästan lysande kulörer.

– I dagens mediabrus behövs papper med speciella effekter mer än någonsin för att trycksakerna ska nå fram hela vägen, via mottagarens ögon och fingertoppar till hjärta och förnuft, säger Madeleine Eklund, produktchef på Antalis. Vi har marknadsfört Curious i många år och nu blir vi ensamma om att kunna erbjuda kollektionen till landets tryckerier och formgivare. Det är vi naturligtvis stolta för.

– Senaste nytt i Curious Collection är fyra nya färger i Skin-serien. En del i den kampanjen är en tävling som går ut på att utforska begreppet ”en andra hud” genom att skapa en så spektakulär pappersmask som möjligt.

www.secondskincontest.com finns all information om tävlingen som pågår till och med februari 2013.

 

Läs vidare

Etikettmarknaden föll 25 procent

Efter Coronapandemin, där etikettmarknaden formligen exploderade, var fallet med 25,8 procent 2023 (enligt FINAT) kanske att vänta. Trots det beskriver Claus Søndergaard, från UPM Raflatac, det som ett tufft år, men säger samtidigt att förväntningarna på 2024 är positiva.
Claus_UPMRaflatac

Arbetshästar och neonutskrifter hos Swissqprint

Flatbädden Kudu och rullprintern Karibu tillsammans med iögonfallande neonutskrifter ska dra blickarna till Swissqprints monter under Fespa.
SQP trade fair

Zünd visar lösningar för ökad automation

Digitalisering, automation och innovation sammanfattar det skärbordstillverkaren Zünd visar under Fespa. Bland nyheterna finns ett kameratillval till deras största skärbord.
Zund Fespa 1 w

Nordvalls Etikett i partnerskap med utländska producenter

Nordvalls Etikett AB har slutit ett samarbetsavtal med holländska Geostick och franska Stratus Packaging. Bakgrunden till samarbetet är att bibehålla och stärka gemensamma marknadsandelar på en kraftigt konkurrensutsatt marknad.
Vid frågor om bilden, skriv till: christian.andersson@apeloga.se

Senaste nytt

Etikettmarknaden föll 25 procent

Efter Coronapandemin, där etikettmarknaden formligen exploderade, var fallet med 25,8 procent 2023 (enligt FINAT) kanske att vänta. Trots det beskriver Claus Søndergaard, från UPM Raflatac, det som ett tufft år, men säger samtidigt att förväntningarna på 2024 är positiva.
Claus_UPMRaflatac

Arbetshästar och neonutskrifter hos Swissqprint

Flatbädden Kudu och rullprintern Karibu tillsammans med iögonfallande neonutskrifter ska dra blickarna till Swissqprints monter under Fespa.
SQP trade fair

Zünd visar lösningar för ökad automation

Digitalisering, automation och innovation sammanfattar det skärbordstillverkaren Zünd visar under Fespa. Bland nyheterna finns ett kameratillval till deras största skärbord.
Zund Fespa 1 w

Snabb DTF-affär: ”Funderade bara en halvtimme”

Reklamlabbet i Glasriket hade i några år funderat på att uppgradera sitt textiltryck. När de fick höra talas om Mimakis DTF-lösning slog de till direkt. Företaget har även utökat med fler maskiner – och personal.
RL Fredrik Sara 2