Starka effekter, ytor, innovativa lösningar och nya papper är alltid spännande för reklambyråer och tryckerier.
Pappersleverantören Antalis har fått exklusiv försäljningsrätt i Norden för Arjowiggins välkända designpappersserie Curious Collection. Kollektionen kännetecknas av innovativa papper med ”kuriösa” effekter och speciella färgskalor som ger högt uppmärksamhetsvärde åt trycksakerna. I Curious Collection ingår metallicskimrande Metallic, hudnära Skin, transparenta Translucent samt Cosmic med intensiva, nästan lysande kulörer.
– I dagens mediabrus behövs papper med speciella effekter mer än någonsin för att trycksakerna ska nå fram hela vägen, via mottagarens ögon och fingertoppar till hjärta och förnuft, säger Madeleine Eklund, produktchef på Antalis. Vi har marknadsfört Curious i många år och nu blir vi ensamma om att kunna erbjuda kollektionen till landets tryckerier och formgivare. Det är vi naturligtvis stolta för.
– Senaste nytt i Curious Collection är fyra nya färger i Skin-serien. En del i den kampanjen är en tävling som går ut på att utforska begreppet ”en andra hud” genom att skapa en så spektakulär pappersmask som möjligt.
På www.secondskincontest.com finns all information om tävlingen som pågår till och med februari 2013.