Specialmedia behåller sommarkänslan

PUBLICERAD: 18 september 2013
UPPDATERAD: 18 september

Fredrik Johansson, SpecialmediaFredrik Johansson på Specialmedia berättar att de velat bevara sommarkänslan i sin monter på Sign Scandinavia. Därför har de skapat en modell av en husvagn i fonden på montern, där de bjuder på kaffe och bulle.

– Vi visar amerikanska Arlons folier här på mässan. I USA har de blivit stora, genom att hålla en hög kvalitet och en prisnivå som ligger under huvudkonkurrenten. Vi hoppas mycket på Arlon när vi nu presenterar den brett på den svenska marknaden, säger Fredrik Johansson och visar de båda caféborden i montern, vilka är klädda med olika profilfolier från Arlon.

 

Senaste nytt

Original Tryckeri växer med förvärv

Norrländsk tryckeriaffär får Originalkoncernen att expandera med skyltbolag.

Orginal-b

Color Systems har Roland XP-640 på frukostmenyn

Återförsäljaren Color Systems ordnar ett frukostseminarium med visning av nya storformatsskrivaren Roland TrueVIS XP-640.

DSC_9193

Kodak lanserar högkvalitativt posterpapper

Kodak production satin poster paper, 200gsm är ett bestruket semimatt papper med silkeskänsla som ger skarpa fotografiska bilder.

KODAK-Production-Satin-Poster-Paper-head-beskuren

Grafiska Företagen uppmanar regeringen att sälja Strålfors

Grafiska Företagen menar att ägarförhållandet snedvrider konkurrensen och att Postnords ägande av tryckeriet Strålfors bör avvecklas utan dröjsmål.

Eva-Gluckman-beskuren

Läs vidare

Allt fler grafiska maskiner tar plats på Nordic Profile Fair

Allt fler grafiska tryckföretag ställer ut på profilmässan Nordic Profile Fair i Jönköping. Det gör att det syns allt fler spännande maskiner i montrarna.

DSC_9023

Matiga maskinnyheter under Marabus öppna hus

Maskinåterförsäljaren Marabu utlovar en dag full med inspiration, innovation och nätverkande under sitt öppna hus i Malmö. 

FotoJet---2024-10-29T111739.913

Scandrafts nya maskinsatsning

Scandraft laddar för Öppet hus på fredag. Då kommer de visa upp sin nya satsning på maskinförsäljning.

DSC_4436

Canon skördar frukterna av lyckat Drupa

Canon har anordnat ”post Drupa-event” i Stockholm, Göteborg och Malmö för att ge sina kunder som inte var på plats en chans att se de viktigaste nyheterna de visade på mässan. Företaget gjorde en bra mässa men vilken maskin drog egentligen till sig mest intresse bland de svenska kunderna?

_MG_2113