Sju på turné

PUBLICERAD: 5 mars 2014
UPPDATERAD: 14 november

Thomas-Parmback-och-Roy-Spennare_02

Sju grafiska leverantörer åker på gemensam turné för att visa kompletta arbetsflöden och kampanjverktyg. Med start i Malmö den 11 mars besöks sex svenska städer av Efi, Konica Minolta, Neopost, Kalejdo, Epson, Network Innovation och VBS. Ansvarig för turnén är Roy Spennare på Konica Minolta.

Vad är målsättningen?
– Att träffa våra kunder och kunders kunder – det är ju ett måste. Så vi var sju leverantörer som pratade ihop oss. Ingen av oss är konkurrenter, utan vi kompletterar varandra, säger Roy Spennare, som på bilden står till höger med Konica Minoltas vd Thomas Parmbäck till vänster.

– Att det blev sex ställen, var mer en tillfällighet. Turnén bygger både på att presentera kompletta lösningar och att visa enskilda nya produkter. Både vi och Neopost har nya produkter som behöver komma ut på marknaden.

– För oss handlar det om att presentera 1060/1070. För Neopost om deras Duplo 646 och GMP Euro Lam 540. Epsons 7600 är inte superny, men vi vill ändå gärna visa den som en del i det här konceptet.

Kompletta lösningar
När besökarna kommer till eventet är tanken att de ska få se två kompletta lösningar. Den ena handlar om hur den 5-stegskampanj skapats, som lockat dit besökarna. Så här beskrivs den av Roy Spennare:

–  Hur har vi tänkt, hur har vi kreerat databasen och hur har vi skapat de olika delarna – allt ifrån film till landningssidor och tryck. Det är en kampanj där alla mottagare kan råka ut för alla kanaler.

– Vi visar en fullskalig webb-till-print kampanj där du kan köra förstansat material från Kalejdo och hela vägen ut. Vi visar varje produkt för sig.

– Vi kör också ett seminarium två gånger varje dag. Det är det mest komplexa i upplägget. På landningssidan kan besökarna svara på 16 snabba frågor i självcoachning. Beroende på vad de svarar, får de olika svar. Detta ska vi sedan utgå från i seminarierna. I seminarierna kommer vi bara att prata om verksamhetsutveckling – inte om några produkter.

Kommunikation med tryck i
– Temat som vi kör är Kommunikation med tryck i, säger Roy Spennare.

De vi vänder oss till är kommunikatörer. Eftersom det för grafiker är farligt att säga att man är kommunikatör, så är det egentligen de tjejer och killar som producerar kommunikation som vi vänder oss till. Och ska du klara kommunikation, måste du klara att arbeta i alla disciplinerna. Det ska vara kommunikation med power i.

Det ställs ut
EFI: E-handel-Arbetsflöde-MakeReady-MIS allt integrerat

Konica Minolta: bizhub C1060/70, bizhub 951 och JT MAN (color split)

Neopost: Duplo DC646 samt GMP Euro Lam 540

Kalejdo: Digiboard – förpackningslösningarna, Kuvert för digitaltryck och Plastmaterial, NeverTear

EPSON/NI: Epson SureColor (inkl Efi) Epson T3000 inkl Contexscanner

VBS: DirectSmile Crossmedia and automated marketing solutions

Var och när?

Malmö den 11 mars

Göteborg den 13 mars

Norrköping den 18 mars

Stockholm den 20 mars

Uppsala den 8 april

Borås den 10 april

 

http://www.ppdagar.se/

Senaste nytt

Canon skrotar franchisemodellen – "Förändring är nödvändigt"

Canon Svenska signalerar stora förändringar:
✔️Franschisemodellen avvecklas ✔️Ny partnerstruktur ✔️Fokus på tillväxt

Christer Byfors -43
Canon skrotar franchisemodellen – ”Förändring är nödvändigt”

Webbinarium: Därför är toner­teknologi här för att stanna

Torsdagen den 13 november kl. 09.00 (CET) arrangerar Xeikon ett kostnadsfritt webbinarium på engelska med titeln "Why is toner technology here to stay for label and packaging printing". Webbinariet arrangeras i samarbete med vår systertidning Packnews.

Frank-Jacobs-900x600-1
Webbinarium: Därför är toner­teknologi här för att stanna

Två nya delmässor får premiär på Fespa i Barcelona

I maj nästa år hålls Fespa. Mässan har temat ”The place for experts” som ska betona Fespa som global mötesplats för expertis, affärsutveckling inom tryck och visuell kommunikation. I veckan presenterades två nya delmässor som kommer lanseras i Barcelona.

FotoJet---2025-11-05T132301.202
Två nya delmässor får premiär på Fespa i Barcelona

Kongsberg lanserar lösning för mer automatisk skärning

Kongsberg tillkännager semiautomatisk "Smart Material Handler" som förlänger det befintliga skärbordet.

KongsbergPCS_SmartMaterialHandler-scaled
Kongsberg lanserar lösning för mer automatisk skärning

Läs vidare

Nu är nya Sign&Print här!

Nu kommer nya Sign&Print varm från tryckeriet! Årets sista nummer innehåller en 28 sidor stor mässrapport från Sign&Print Scandinavia.

583
Nu är nya Sign&Print här!

Klassiskt skånskt bokbinderi i konkurs

Företaget har hamnat på obestånd.

FotoJet---2025-09-22T110803.590
Klassiskt skånskt bokbinderi i konkurs

Marabu visar kraftfull flatbädd på Öppet hus

Den grafiska återförsäljaren bjuder in till Öppet hus i Malmö den 12 november för att visa upp det senaste inom digitaltryck och produktionslösningar. 

DSC_2249
Marabu visar kraftfull flatbädd på Öppet hus

Storaffär skapar produktmediajätte

Det norska familjeägda produktmediabolaget Idé House of Brands har undertecknat en avsiktsförklaring (LOI) om att förvärva det svenskbaserade Wackes, för att etablera Europas största distributör av produktmedia.

Wackes
Storaffär skapar produktmediajätte