Elanders nyemission fulltecknad

PUBLICERAD: 12 juni 2014
UPPDATERAD: 12 juni

Sammanräkningen i Elanders nyemission visar att samtliga A-aktier och 3 566 742 B-aktier, motsvarande cirka 99,2 procent av de erbjudna aktierna, tecknades med stöd av teckningsrätter. Därutöver har anmälan om teckning utan stöd av teckningsrätter om ytterligare 701 110 B-aktier inkommit, motsvarande cirka 18,5 procent av det totala erbjudandet. Emissionen har därmed övertecknats.

De 27 130 B-aktier som inte tecknats med stöd av teckningsrätter har tilldelats övriga tecknare i enlighet med de principer som anges i prospektet. Besked om sådan tilldelning skickas endast till dem som erhållit tilldelning. Emissionsgarantin från Carl Bennet AB har således inte behövt utnyttjas. Genom nyemissionen kommer Elanders att tillföras cirka 125 miljoner kronor, före emissionskostnader.

Genom nyemissionen ökar Elanders aktiekapital med 37 883 160 kronor till 265 183 140 kronor. Antalet aktier ökar med 3 788 316 till 26 518 314 aktier, varav 1 361 110 A-aktier och 25 157 204 B-aktier.

Läs vidare

Tryckerikunder och produktion flyttas

Holmbergs ingår ett samarbetsavtal med Åtta.45 som tar över produktion och kundrelationer.
laptop-3196481_1920

Tryckeri i Skene ökar resultat

Markbladet Tryckeri minskade sin omsättning för 2020 marginellt medan rörelseresultatet ökade.

Resultatet steg hos Addbrand

Försäljningen dök under 200 miljoner kronor, men rörelseresultatet gick upp, visar Addbrand Swedens räkenskapsår 2020.

Tryckerikedja tappade 26 procent

Covid-19 pandemin blev kännbar för Justnu:s verksamhetsår 2020. Försäljningstappet blev betydande jämfört med föregående år, visar senaste bokslutet.

Senaste nytt

Anrikt tryckeri i konkurs

Nu hoppas företagsledningen att någon annan vill ta över.
FotoJet-(80)

Epson satsar på fotoskrivare på Drupa

Bland annat kommer nya vattenbaserade storformatsskrivaren SureColor SC-P20500 att visas.
P20500

ECO3 visar prepresslösningar

ECO3 vill vara en partner för kundernas resa mot högre produktivitet, lägre kostnader och grönare resultat.
Arkitex

Kraftiga annonstapp för tryckta tidningar och direktreklam

Papperstidningar och direktreklam backar kraftigt som kanaler för annonsinvesteringar. Madeleine Thor, vd på Institutet för reklam- och mediestatistik tror att det tvåsiffriga tappet för tryckta tidskrifter kommer att fortsätta.
FotoJet-(79)