Mentor Communications AB släpper årsredovisning för 2013

PUBLICERAD: 24 augusti 2014
UPPDATERAD: 24 augusti

Mentor Communications AB

 

Mentor Communications AB, ett dotterbolag till Mentor Online AB, släpper nu sin årsredovisning för räkenskapsåret 2013. Mentor Communications arbetar med insamling, bearbetning och distribution av bransch- och affärsrelaterad information.

 

[Miljoner kronor]

 

Nettoomsättning: 142,4 (151,2)

 

Rörelseresultat: 2,4 (-1,5)

 

Resultat efter finansiella poster: 0,4 (-3,3)

 

Summa eget kapital: 8,2 (7,8)

 

Kortfristiga fordringar: 93,0 (81,9)

 

Kortfristiga skulder: 94,8 (84,8)

 

 

Medeltal anställda: 97 (112)

Senaste nytt

Åtta45 förvärvar bokbinderi

Koncernen fortsätter sin förvärvsresa.

Lagbild-2048x1332
Åtta45 förvärvar bokbinderi

Agfa utvidgar Anapurna Ciervo-familjen med mindre modeller

Agfa utökar sin Anapurna Ciervo-familj med den nya Ciervo H2050-modellen

AnapurnaCiervo_H2050 (1)
Agfa utvidgar Anapurna Ciervo-familjen med mindre modeller

US-AB gör investeringar i nya pressar, DTF och efterbehandling

Tryckeriet US-AB satsar på DTF-tryck med sin nya maskin från InkTec. De har också uppgraderat maskinparken med två nya Ricohpressar och en falsmaskin.

US-ABDSC_9620
US-AB gör investeringar i nya pressar, DTF och efterbehandling

Etikett ersatte traditionellt tryckt förpackning

Vinnare av kategorin Förpackningsdesign i Guldägget blev designbyrån BVD Stockholm för designen till Electrolux Groups varumärke AEG.

guldagget
Etikett ersatte traditionellt tryckt förpackning

Läs vidare

Tryckerikunder och produktion flyttas

Holmbergs ingår ett samarbetsavtal med Åtta.45 som tar över produktion och kundrelationer.

laptop-3196481_1920
Tryckerikunder och produktion flyttas

Tryckeri i Skene ökar resultat

Markbladet Tryckeri minskade sin omsättning för 2020 marginellt medan rörelseresultatet ökade.

Tryckeri i Skene ökar resultat

Resultatet steg hos Addbrand

Försäljningen dök under 200 miljoner kronor, men rörelseresultatet gick upp, visar Addbrand Swedens räkenskapsår 2020.

Resultatet steg hos Addbrand

Tryckerikedja tappade 26 procent

Covid-19 pandemin blev kännbar för Justnu:s verksamhetsår 2020. Försäljningstappet blev betydande jämfört med föregående år, visar senaste bokslutet.

Tryckerikedja tappade 26 procent