SDR Svensk Direksreklam AB vände slutligen till vinst efter en svår start under 2013

PUBLICERAD: 28 augusti 2014
UPPDATERAD: 28 augusti

SDR Svensk Direktreklam AB, som nu släppt sin årsredovisning för räkenskapsåret 2013, är ett fullserviceföretag som erbjuder informations- och reklamkampanjer i form av direktreklam i allt mellan lokal och rikstäckande kampanjer, samt därjämte kompletterande tjänster. Man bedriver även ett franchisekoncept med c:a 40 samarbetspartners på lokala marknader över hela landet.

 

Som ett resultat av den utdragna internationella lågkonjunkturen och 2012 års eurokris, blev 2012 och första halvan av 2013 en svår period för företaget, liksom för många andra medieaktörerna. Denna trend vände sedan för företaget under andra halvan av 2013, och man lyckades i slutändan med att visa ett positivt resultat för året.

 

[Miljoner kronor]

 

Koncern:

 

Nettoomsättning: 329,1 (337,4)

 

Rörelseresultat: 5,5 (-4,2)

 

Resultat efter finansiella poster: 4,4 (-4,7)

 

Balansomslutning: 91,4 (97,1)

 

Soliditet (%): 18 % (13 %)

 

Summa eget kapital: 16,3 (12,9)

 

Kortfristiga fordringar: 29,8 (30,3)

 

Kortfristiga skulder: 65,3 (74,8)

Läs vidare

Tryckerikunder och produktion flyttas

Holmbergs ingår ett samarbetsavtal med Åtta.45 som tar över produktion och kundrelationer.
laptop-3196481_1920

Tryckeri i Skene ökar resultat

Markbladet Tryckeri minskade sin omsättning för 2020 marginellt medan rörelseresultatet ökade.

Resultatet steg hos Addbrand

Försäljningen dök under 200 miljoner kronor, men rörelseresultatet gick upp, visar Addbrand Swedens räkenskapsår 2020.

Tryckerikedja tappade 26 procent

Covid-19 pandemin blev kännbar för Justnu:s verksamhetsår 2020. Försäljningstappet blev betydande jämfört med föregående år, visar senaste bokslutet.

Senaste nytt

Öppet hus: Color Systems premiärvisar ny DTF

Den 26 september har Color Systems öppet hus. De kommer bland annat visa upp en ny DTF-skrivare som de redan hunnit sälja flera stycken av och storformatsskrivare från flera olika varumärken.
FotoJet---2024-09-20T150250.087

Positiva tongångar på Sign Print & Pack-mässan

Den 18–19 september arrangerades mässan Sign Print & Pack i danska Odense. Det blev en succé på många sätt. Framför allt var det en mycket positiv stämning bland utställarna som generellt uttryckte att mässan levde upp till deras förväntningar och bjöd på många intressanta kundsamtal.
DK mässan

Vår nya tjänst Packindx ger dig koll på prisutveckling på material

Nu lanserar AGI Media en helt ny innovativ tjänst för att ge företag chans att hålla kolla på prisutvecklingen på material.
adam-smigielski-K5mPtONmpHM-unsplashx

iEcho köper tysk skärbordstillverkare

Den svenska återförsäljaren VBS ser positivt på affären som påverkar nordiska marknaden.
FotoJet---2024-09-20T103043.939