Sign & Print: Supernöjt hos Konica Minolta

PUBLICERAD: 5 februari 2015
UPPDATERAD: 14 november
km_sop15_top
Helene Stålhem i Konica Minoltas monter på Sign & Print-mässan.

Det var idel glada miner hos Konica Minolta när Sign & Print mässan stängde. Tre dagar med fullbokade maskiner och dessutom seminarium med chefen Roy Spennare, som även det var fullsatt.

– Vår kampanj inför mässan kan vara en inspiration för våra kunder, berättar mässansvarige Helene Stålhem. Vi började med att lägga upp en särskild kampanjsida där man gick in och anmälde sig. 160 personer valde att anmäla sig till mässan genom vår app istället för mässans egen. Vi har sedan haft trycksaker där samma färger gått igen och budskapet har varit anpassat till respektive målgrupp.

– Vi har sedan arbetat med våra partners på en mängd orter, vilka varit här för at själva lära sig och ta med sina kunder. Här har funnits både office och de mest professionella maskinerna. Dessutom storformatsskrivaren KIP 7800, som med hjälp av vanlig toner producerar sju A0 per minut.

DSC_0028Grönt och violett
Grönt och violett är två färger som konsekvent följt oss Konica Minolta kunder genom inbjudningar till mässan, under mässan – och kommer igen i kommunikationen framöver.

Grönt står för Production Printing, vilket stadigt blir en allt starkare del av Konica Minoltas verksamhet. För varje mässa – som hålls vartannat år – ser vi hur fler och fler intresserat sig för Konica Minolta. När de för några år sedan blev ISO-certifierade – och därmed kunde garantera samma tryckstandard som för offsettryck – fick även de värsta skeptikerna ge sig. När redan nästa generation maskiner distribuerades i fjol – dock rejält försenade, flera skrev order redan på förra Printmässan – så hade man tagit sig ytterligare ett snäpp uppåt, med högre driftsäkerhet och lägre tonerkostnad, kombinerad med ännu ett snäpp högre kvalitet.

DSC_0030
En snabb titt på Bizhub c1100 kunde ge intrycket att någon klottrat på maskinen. Men det var istället lappar som klistrats på med företag som köpt maskinen under mässan.

– När vi planerade, så såg vi mässan som ett showroom för alla våra produkter. Med facit i hand får vi nog säga att det istället blev ett Salesroom, konkluderar affärsområdeschefen Roy Spennare.

DSC_0032

Läs vidare

Spariver på Heidelberg

Heidelberg ska minska antalet tjänster med 450 stycken de kommande tre år. Enligt företaget ska det stärka konkurrenskraften och möjliggöra nya investeringar.

DSC_7972

Nytt förpackningsmaterial av gräsfiber

Mycket av det naturen ger kan användas som råvara för förpackningsmaterial. Vad sägs om gräs som en del av ett pappersmaterial?

Grasspaperx

Ahlsells nya tryckeriverksamhet – vill växa genom förvärv

Ahlsell gör en strategisk satsning på tryckeri, profil- och presentreklam. Det tekniska handelsföretaget har för avsikt att växa genom uppköp av liknande verksamheter. Nu startar man en ny yrkesbutik i Dalarna med tryckeri och fler liknande initiativ är på gång.

FotoJet---2024-12-06T144347.150

De ska leverera skyltar åt allmännyttan

Allmännyttans inköpsfunktion, HBV, har skrivit ramavtal med fyra företag för leverans av utomhus- och inomhusskyltar till sina medlemmar hos Sveriges allmännyttiga bostadsbolag. Här är vinnarna!

1731077484687

Senaste nytt

Unika dekaler med exklusiv UV-gelskrivare för Hillstedts

Hillstedts i Nykvarn utanför Södertälje har investerat i en UV-gelskrivare från Canon. I Colorado M3W kan de skapa både matta och blanka dekaler, även i kombination.

Hillstedts_7529

Spariver på Heidelberg

Heidelberg ska minska antalet tjänster med 450 stycken de kommande tre år. Enligt företaget ska det stärka konkurrenskraften och möjliggöra nya investeringar.

DSC_7972

Nytt förpackningsmaterial av gräsfiber

Mycket av det naturen ger kan användas som råvara för förpackningsmaterial. Vad sägs om gräs som en del av ett pappersmaterial?

Grasspaperx

Ahlsells nya tryckeriverksamhet – vill växa genom förvärv

Ahlsell gör en strategisk satsning på tryckeri, profil- och presentreklam. Det tekniska handelsföretaget har för avsikt att växa genom uppköp av liknande verksamheter. Nu startar man en ny yrkesbutik i Dalarna med tryckeri och fler liknande initiativ är på gång.

FotoJet---2024-12-06T144347.150