Agfa Graphics släpper Storefront 3.0

PUBLICERAD: 6 augusti 2015
UPPDATERAD: 6 augusti

Den nya versionen av Agfa Graphics molnbaserade webb-till-tryck-flöde, Storefront, har lanserats med fokus på affärssidan av webb-till-tryck.

Skandinavien är en av de mest aktiva regionerna inom webb-till-tryck för business-to-business. Storefront 3.0 är utvecklat för både Apogee och Asanti, och i den nya versionen finns bland annat funktioner för anpassad sidfot och animerade banners för onlinebutiker.

Från början utvecklade vi vår Storefront-lösning med automation i åtanke, säger Andy Grant, programvaruchef på Agfa Graphics. Den täta integrationen med Apogees eller Asantis arbetsflöde är extremt kraftfull och sparar en hel del tid, eftersom orderingången bearbetas automatiskt.

Med den nya versionen fokuserar vi mer på affärssidan av webb-till-tryck, där vi gör det möjligt för tryckerier att skapa större och mer effektiva affärer, arbeta i större marknader, med stöd för att skapa och distribuera elektroniska dokument, och hantera olika betalningsmodeller och fakturering, fortsätter Andy Grant.

Läs vidare

Scandrafts nya maskinsatsning

Scandraft laddar för Öppet hus på fredag. Då kommer de visa upp sin nya satsning på maskinförsäljning.
DSC_4436

Canon skördar frukterna av lyckat Drupa

Canon har anordnat ”post Drupa-event” i Stockholm, Göteborg och Malmö för att ge sina kunder som inte var på plats en chans att se de viktigaste nyheterna de visade på mässan. Företaget gjorde en bra mässa men vilken maskin drog egentligen till sig mest intresse bland de svenska kunderna?
_MG_2113

Johnnys kopiering köper broschyrhäft från Plockmatic

Maskinen har redan gett nya kunder för tryckeriet i Lidköping.
Johnnys1

Antalis introducerar SwitchGreen Box för gröna materialval

Antalis tar fram en grön låda för att inspirera till hållbara materialval.
switchgreen-news-banner

Senaste nytt

Dina tonerkassetter från Fujifilm kan redan ha varit använda

Fujifilm har etablerat ett cirkulärt tillverkningscenter i Nederländerna för att främja resurscirkulation. Som ett första steg kommer enheten samla in och återtillverka använda tonerkassetter till nya produkter.
DSC0417

Branog satsar på DTG: "Dumt om de springer till konkurrenterna"

Branog Branding satsar på profil som ett nytt ben. Tryckeriet har investerat i en DTG-maskin (direct to garment) för att trycka direkt på textil. Men lösningen fungerade inte riktigt som de tänkte på förhand. Läs mer om vad de lärt sig under resans gång.
Branog1

Fujifilms Tommy Segelberg får nytt internationellt toppjobb

– Det är kul att Fujifilm visar att man kan växa inom bolaget, säger Tommy Segelberg till Sign&Print.
Tommy_Segelberg

Antalis förvärvar Xerox pappersverksamhet i EMEA-regionen

– Det är viktigt för oss att behålla starka positioner på våra marknader och förbättra lönsamheten för vår kontorspappersverksamhet, säger Hervé Poncin, vd för Antalis.
FotoJet---2024-10-02T132714.194