Den nya versionen av Agfa Graphics molnbaserade webb-till-tryck-flöde, Storefront, har lanserats med fokus på affärssidan av webb-till-tryck.
Skandinavien är en av de mest aktiva regionerna inom webb-till-tryck för business-to-business. Storefront 3.0 är utvecklat för både Apogee och Asanti, och i den nya versionen finns bland annat funktioner för anpassad sidfot och animerade banners för onlinebutiker.
– Från början utvecklade vi vår Storefront-lösning med automation i åtanke, säger Andy Grant, programvaruchef på Agfa Graphics. Den täta integrationen med Apogees eller Asantis arbetsflöde är extremt kraftfull och sparar en hel del tid, eftersom orderingången bearbetas automatiskt.
– Med den nya versionen fokuserar vi mer på affärssidan av webb-till-tryck, där vi gör det möjligt för tryckerier att skapa större och mer effektiva affärer, arbeta i större marknader, med stöd för att skapa och distribuera elektroniska dokument, och hantera olika betalningsmodeller och fakturering, fortsätter Andy Grant.