Clear Channel tror på tillväxt

PUBLICERAD: 13 augusti 2015
UPPDATERAD: 13 augusti

Under 2014 ökade Clear Channel sin omsättning från 260 till 305 miljoner kronor. Bolaget bedömer att den ökningen kommer att fortsätta detta år, trots färre reklamintensiva evenemang, och de tror på ett år av god tillväxt och lönsamhet.

Clear Channel rapporterar i sin förvaltningsberättelse att tillväxten på reklammarknaden varit god under 2014. Detta tack vare god allmänekonomi och flera stora evenemang – riksdagsvalet, EU-valet, fotbolls-VM och vinter-OS. Enligt Institutet för reklam- och mediestatistik ökade reklammarknaden totalt med 1,6 procent, och sektorn Utomhus med 13 procent. Clear Channel Sveriges totala intäkter ökade med totalt 17 procent. Bolagets andel av utomhusmarknaden var oförändrad under 2014.

Bolaget har fortsatt samordna verksamheterna i de nordiska länderna under året, vilket har medfört effektiviseringsmöjligheter och kunskapsöverföring, rapporterar Clear Channel. Ett antal projekt drivs nu inom ramen för det nordiska samarbetet för att genomföra ytterligare effektiviseringar.

Ytterligare en nedskrivning av aktierna i Clear Channels dotterbolag Outstanding Media AB har gjorts då nedmonteringen av telefonkiosker fortsatt. De bedömer att bolaget kommer vara helt avvecklat under 2016.

Läs vidare

Tryckerikunder och produktion flyttas

Holmbergs ingår ett samarbetsavtal med Åtta.45 som tar över produktion och kundrelationer.
laptop-3196481_1920

Tryckeri i Skene ökar resultat

Markbladet Tryckeri minskade sin omsättning för 2020 marginellt medan rörelseresultatet ökade.

Resultatet steg hos Addbrand

Försäljningen dök under 200 miljoner kronor, men rörelseresultatet gick upp, visar Addbrand Swedens räkenskapsår 2020.

Tryckerikedja tappade 26 procent

Covid-19 pandemin blev kännbar för Justnu:s verksamhetsår 2020. Försäljningstappet blev betydande jämfört med föregående år, visar senaste bokslutet.

Senaste nytt

Öppet hus: Color Systems premiärvisar ny DTF

Den 26 september har Color Systems öppet hus. De kommer bland annat visa upp en ny DTF-skrivare som de redan hunnit sälja flera stycken av och storformatsskrivare från flera olika varumärken.
FotoJet---2024-09-20T150250.087

Positiva tongångar på Sign Print & Pack-mässan

Den 18–19 september arrangerades mässan Sign Print & Pack i danska Odense. Det blev en succé på många sätt. Framför allt var det en mycket positiv stämning bland utställarna som generellt uttryckte att mässan levde upp till deras förväntningar och bjöd på många intressanta kundsamtal.
DK mässan

Vår nya tjänst Packindx ger dig koll på prisutveckling på material

Nu lanserar AGI Media en helt ny innovativ tjänst för att ge företag chans att hålla kolla på prisutvecklingen på material.
adam-smigielski-K5mPtONmpHM-unsplashx

iEcho köper tysk skärbordstillverkare

Den svenska återförsäljaren VBS ser positivt på affären som påverkar nordiska marknaden.
FotoJet---2024-09-20T103043.939