Lagerhållning och distribution ökar hos Responstryck

PUBLICERAD: 19 augusti 2015
UPPDATERAD: 19 augusti

Logistiska lösningar, så som lagerhållning och distribution efterfrågas från allt fler kunder och blir ett vanligare inslag i Responstrycks dagliga produktion, enligt bolagets årsredovisning.

Under 2014 ökade företagets omsättning något, från 43 till 45 miljoner kronor. Även rörelseresultatet visade positiv skillnad från tidigare år, med en ökning från 1,6 till 3,5 miljoner kronor.

I sin förvaltningsberättelse skriver företaget att de under 2014 satsat på mindre investeringar som utvecklat och förbättrat produktionen, framför allt på storformatsavdelningen. De skriver också att de även i fortsättningen kommer att utveckla och erbjuda logistik, distribution samt lagerhållning – såväl fysisk som nätbaserad – i egen regi samt genom företagets nätverk.

Läs vidare

Tryckerikunder och produktion flyttas

Holmbergs ingår ett samarbetsavtal med Åtta.45 som tar över produktion och kundrelationer.
laptop-3196481_1920

Tryckeri i Skene ökar resultat

Markbladet Tryckeri minskade sin omsättning för 2020 marginellt medan rörelseresultatet ökade.

Resultatet steg hos Addbrand

Försäljningen dök under 200 miljoner kronor, men rörelseresultatet gick upp, visar Addbrand Swedens räkenskapsår 2020.

Tryckerikedja tappade 26 procent

Covid-19 pandemin blev kännbar för Justnu:s verksamhetsår 2020. Försäljningstappet blev betydande jämfört med föregående år, visar senaste bokslutet.

Senaste nytt

Anrikt tryckeri i konkurs

Nu hoppas företagsledningen att någon annan vill ta över.
FotoJet-(80)

Epson satsar på fotoskrivare på Drupa

Bland annat kommer nya vattenbaserade storformatsskrivaren SureColor SC-P20500 att visas.
P20500

ECO3 visar prepresslösningar

ECO3 vill vara en partner för kundernas resa mot högre produktivitet, lägre kostnader och grönare resultat.
Arkitex

Kraftiga annonstapp för tryckta tidningar och direktreklam

Papperstidningar och direktreklam backar kraftigt som kanaler för annonsinvesteringar. Madeleine Thor, vd på Institutet för reklam- och mediestatistik tror att det tvåsiffriga tappet för tryckta tidskrifter kommer att fortsätta.
FotoJet-(79)