Valentin & Byhr tappar

PUBLICERAD: 19 augusti 2015
UPPDATERAD: 19 augusti

Både omsättning och byråintäkt har minskat för kommunikationsbyrån Valentin & Byhr, från 103 till 95 miljoner kronor respektive 82 till 67 miljoner. Tappet syns även i byråns rörelseresultat, som minskat med drygt 5 miljoner, från 6,6 miljoner under 2013 till 1 miljon i fjol. Majoriteten av kostnaderna har gått åt till ökade personalkostnader.

I sin förvaltningsberättelse skriver byrån att de mottagit hedrande branschutmärkelser som stärker dem i deras ambition att bli en ledande svensk kommunikationsbyrå. De skriver dock också att de står inför stora framtida utmaningar i och med att branschen successivt ställer om sig för ny teknik och nya mediekanaler. Byrån menar att detta kortsiktigt kan påverka deras resultat de kommande åren, men att det kommer stärka dem långsiktigt.

Läs vidare

Tryckerikunder och produktion flyttas

Holmbergs ingår ett samarbetsavtal med Åtta.45 som tar över produktion och kundrelationer.
laptop-3196481_1920

Tryckeri i Skene ökar resultat

Markbladet Tryckeri minskade sin omsättning för 2020 marginellt medan rörelseresultatet ökade.

Resultatet steg hos Addbrand

Försäljningen dök under 200 miljoner kronor, men rörelseresultatet gick upp, visar Addbrand Swedens räkenskapsår 2020.

Tryckerikedja tappade 26 procent

Covid-19 pandemin blev kännbar för Justnu:s verksamhetsår 2020. Försäljningstappet blev betydande jämfört med föregående år, visar senaste bokslutet.

Senaste nytt

Tildetryck flyttar till häststall med ny digitalpress

Tildetryck har lämnat Arvika för byn ”Byn”. Till ladan på landet har Veronica Borg inte bara tagit med sig sin nästan 200 år gamla tryckpress utan även en ny digitalpress.
Tildetryck1

Xerox och Taktiful pushar gränserna för digital förädling

AI-teknologi för förädling i kombination med Xerox digitaltryck.
FotoJet---2024-10-03T093551.711

Dina tonerkassetter från Fujifilm kan redan ha varit använda

Fujifilm har etablerat ett cirkulärt tillverkningscenter i Nederländerna för att främja resurscirkulation.
DSC0417

Branog satsar på DTG: "Dumt om de springer till konkurrenterna"

Branog Branding satsar på profil som ett nytt ben. Tryckeriet har investerat i en DTG-maskin (direct to garment) för att trycka direkt på textil. Men lösningen fungerade inte riktigt som de tänkte på förhand. Läs mer om vad de lärt sig under resans gång.
Branog1