Vinter ökar omsättning och verksamhet

PUBLICERAD: 21 september 2015
UPPDATERAD: 21 september

Kommunikationsbyrån Vinter AB utökar verksamheten med en anställd stationerad i Umeå för att skapa fler affärer i Västerbotten. Vinter är, enligt egen utsago, den största kommunikationsbyrån i Norrland och ägs av Kung Bore Holdings AB.

Under räkenskapsåret ökade byråns omsättning med 10 miljoner kronor, från 46 till 56 miljoner. Samtidigt minskade byråintäkten något från 28 till 27 miljoner kronor, och rörelseresultatet minskade från 1,9 till 1,4 miljoner kronor.

I förvaltningsberättelsen skriver byrån att ett antal kunder valt att lämna Vinter, i första hand efter upphandling, men att de skrivit kontrakt med nya kunder efter satsningen i Västerbotten och att de har vuxit med befintliga kunder. Byrån har också anpassat personalstyrkan under året och gått från 33 anställda till 31.

Byrån noterar också i förvaltningsberättelsen att de blev Sveriges fjärde bästa byrå i kategorin medelstora reklambyråer i Dagens Industris och Regis branschundersökning Årets Byrå.

Läs vidare

Tryckerikunder och produktion flyttas

Holmbergs ingår ett samarbetsavtal med Åtta.45 som tar över produktion och kundrelationer.

laptop-3196481_1920

Tryckeri i Skene ökar resultat

Markbladet Tryckeri minskade sin omsättning för 2020 marginellt medan rörelseresultatet ökade.

Resultatet steg hos Addbrand

Försäljningen dök under 200 miljoner kronor, men rörelseresultatet gick upp, visar Addbrand Swedens räkenskapsår 2020.

Tryckerikedja tappade 26 procent

Covid-19 pandemin blev kännbar för Justnu:s verksamhetsår 2020. Försäljningstappet blev betydande jämfört med föregående år, visar senaste bokslutet.

Senaste nytt

Unika dekaler med exklusiv UV-gelskrivare för Hillstedts

Hillstedts i Nykvarn utanför Södertälje har investerat i en UV-gelskrivare från Canon. I Colorado M3W kan de skapa både matta och blanka dekaler, även i kombination.

Hillstedts_7529

Spariver på Heidelberg

Heidelberg ska minska antalet tjänster med 450 stycken de kommande tre år. Enligt företaget ska det stärka konkurrenskraften och möjliggöra nya investeringar.

DSC_7972

Nytt förpackningsmaterial av gräsfiber

Mycket av det naturen ger kan användas som råvara för förpackningsmaterial. Vad sägs om gräs som en del av ett pappersmaterial?

Grasspaperx

Ahlsells nya tryckeriverksamhet – vill växa genom förvärv

Ahlsell gör en strategisk satsning på tryckeri, profil- och presentreklam. Det tekniska handelsföretaget har för avsikt att växa genom uppköp av liknande verksamheter. Nu startar man en ny yrkesbutik i Dalarna med tryckeri och fler liknande initiativ är på gång.

FotoJet---2024-12-06T144347.150