Tryckeriet Stema Specialtryck fokuserar på screentryck, digitaltryck, dekor samt efterbearbetning av trycksaker. Under det senaste året har både omsättning och rörelseresultat ökat för bolaget – enligt dem ett led i en satsning att förvärva nya marknader.
Omsättningen har ökat med sju miljoner kronor, från 44 till 51 miljoner, medan rörelseresultatet ökat med en och en halv miljon, från 1,7 till 3,2 miljoner kronor. I förvaltningsberättelsen skriver företaget att de ökat i omsättning trots ökad personalstyrka och den kostnad ökningen medför.
De skriver också att i verksamhetsåret 2014/15 ingår för första gången hela den förvärvade omsättning som tidigare låg i dotterbolaget G-son reklam i Ulricehamn AB, som de förvärvade i Januari 2014. Under 2015 har bolagets screentrycksverksamhet i Ulricehamn ersatts med digital latexproduktion, vilket de menar påverkar både yttre och inre miljö positivt.
Sedan 2015 använder företaget ultrarent vatten för avfettning av fordon före dekorering. Detta har lett till en minskning av miljöskadliga och allergiframkallande ämnen, och bättre arbetsmiljö som följd. Trots fortsatt expansion har företaget detta verksamhetsår, i absoluta tal, minskat lösningsmedelförbrukningen.