I sin årsredovisning berättar Tellogruppen AB att deras utveckling fortsätter framgångsrikt och att vd:n Filip Ringqvist tillsammans med styrelsen har arbetat fram en ny plan för en delvis ny organisation och fokuserat på sälj- och marknadsfrågor.
De skriver också att deras Stockholmskontor växer och att den moderna tryckpressen för digital produktion nu är i full drift, vilket har inneburit snabba och säkra leveranser för Stockholmskunderna. Säljkontoret i Västervik har enligt företaget ökat mer än budgeterat, vilket de ser som bevis på att satsningen mot den mellansvenska marknaden var rätt steg att ta.
I Söderköping görs nya investeringar i produktionen, där de skriver att de blir det andra tryckeriet i Europa som installerar en ny, revolutionerande UV-teknik för att effektivisera produktionen i den stora tryckpressen.
Samtidigt har både nettoomsättning och rörelseresultat minskat för Tellosgruppen – förra året låg deras nettoomsättning på 42 miljoner kronor, men ligger nu på 39,9. Rörelseresultatet låg på 2,3 miljoner i fjol, och i år hamnade de på 1,6 miljoner kronor.