Personaliserad müsliförpackning

PUBLICERAD: 11 december 2015
UPPDATERAD: 11 december

mymuesli_1

Mymuesli är ett tyskt företag som säljer personaliserad müsli – konsumenterna kan själva välja sina ingredienser via företagets webbsajt och få sitt paket hemskickat. Nu går företaget ett steg längre med personaliseringen – i den nyöppnade butiken i staden Heidelberg kan konsumenterna dessutom få en personlig förpackning.

Heidelberger Druckmaschinen AG har installerat och anpassat deras 4D Jetmaster Dimension för Mymuesli – den första pressen i sitt slag som Heidelberg installerat direkt på försäljningsplats.

– Heidelberg stödjer kreativa idéer med digital tryckteknik som ger användaren och/eller slutkonsumenten tydligt mervärde, säger Stephan Plenz, ledamot i styrelsen som ansvarar för Heidelberg utrustning. 4D-printing baserat på inkjet-teknik banar väg för hög kvalitet, kostnadseffektiva kundanpassade ytbehandlingar av massproducerade konsumtionsvaror. Vi är glada över att ha fått ett tillväxtorienterat och mycket innovativt företag som mymuesli som kund. Detta understryker vår förmåga att använda ny teknik för att nå nya marknadssegment utanför våra klassiska kärnmarknader.

Det var för mer än ett år sedan som Heidelberg först presenterade din 4D-trycksteknik, en term de använder för att beskriva skräddarsydda, flexibla, högkvalitativa, digitala tryck på tredimensionella objekt med hjälp av inkjetteknik och högprecisions robotteknik. I dag menar Heidelberg att Jetmaster Dimension-maskinen kan trycka kostnadseffektivt på sfäriska eller cylindriska föremål med en diameter på tio till 300 millimeter i en upplösning på 360 dpi med upp till fyra färger och ogenomskinlig vit eller en skyddande beläggning.

mymuesli_2 mymuesli_3

Läs vidare

Kraftiga annonstapp för tryckta tidningar och direktreklam

Papperstidningar och direktreklam backar kraftigt som kanaler för annonsinvesteringar. Madeleine Thor, vd på Institutet för reklam- och mediestatistik tror att det tvåsiffriga tappet för tryckta tidskrifter kommer att fortsätta.
FotoJet-(79)

Canon inför Drupa: ”Nu kommer ju allt!”

Canon presenterar teknik- och affärsinnovationer på Drupa och har en lång rad nya skrivare att visa upp.
Matteus-Celinski

Swissqprint visar hela produktlinjen

Mycket vatten har flutit under broarna sedan Drupa arrangerades senast för åtta år sedan. Swissqprint, som har sitt huvudkontor vid Rhens västra sida i Schweiz, kommer på årets mässa att visa de innovationer som utvecklats under de åren.
swissqprint-fespa

Plockmatic firar jämnt med all time high

I år är det 50 år sedan Plockmatic startades. Sedan dess har företag växt till en stor global spelare inom dokumenthantering med en bred produktportfölj. Sign&Print har intervjuat vd:n Jan Marstorp om den resan och vägen framåt.
Plockmatic kollage

Senaste nytt

Anrikt tryckeri i konkurs

Nu hoppas företagsledningen att någon annan vill ta över.
FotoJet-(80)

Epson satsar på fotoskrivare på Drupa

Bland annat kommer nya vattenbaserade storformatsskrivaren SureColor SC-P20500 att visas.
P20500

ECO3 visar prepresslösningar

ECO3 vill vara en partner för kundernas resa mot högre produktivitet, lägre kostnader och grönare resultat.
Arkitex

Kraftiga annonstapp för tryckta tidningar och direktreklam

Papperstidningar och direktreklam backar kraftigt som kanaler för annonsinvesteringar. Madeleine Thor, vd på Institutet för reklam- och mediestatistik tror att det tvåsiffriga tappet för tryckta tidskrifter kommer att fortsätta.
FotoJet-(79)