VF Tryck ligger stadigt

PUBLICERAD: 7 juni 2016
UPPDATERAD: 7 juni

Tidningstryckeriet VF Tryck AB har en mer eller mindre oförändrad nettoomsättning från 2014–2015, med en ökning om 0,3 miljoner. Rörelseresultatet har gjort en liten minskning från 1,7 till 1,3 miljoner.

Företaget skriver i årsredovisningen att de fick två nya tryckuppdrag från Norrbottens läns landsting i augusti, samtidigt som bolagets största externa kund – Konsum Värmland – började trycka ytterligare två större produkter.

Dock förlorade bolaget sin näst största kund, Skaraborgsbygden, inför 2016 på grund av problem med postdistributionskostnader och logistik. De menar dock att detta inkomstbortfall på 6 procent väntas kompenseras på årsbasis, dels av tillkomsten av nya kunder som ovan, och dels då Melleruds Nyheter tillkommit från januari 2016.

Läs vidare

Tryckerikunder och produktion flyttas

Holmbergs ingår ett samarbetsavtal med Åtta.45 som tar över produktion och kundrelationer.
laptop-3196481_1920

Tryckeri i Skene ökar resultat

Markbladet Tryckeri minskade sin omsättning för 2020 marginellt medan rörelseresultatet ökade.

Resultatet steg hos Addbrand

Försäljningen dök under 200 miljoner kronor, men rörelseresultatet gick upp, visar Addbrand Swedens räkenskapsår 2020.

Tryckerikedja tappade 26 procent

Covid-19 pandemin blev kännbar för Justnu:s verksamhetsår 2020. Försäljningstappet blev betydande jämfört med föregående år, visar senaste bokslutet.

Senaste nytt

Tildetryck flyttar till häststall med ny digitalpress

Tildetryck har lämnat Arvika för byn ”Byn”. Till ladan på landet har Veronica Borg inte bara tagit med sig sin nästan 200 år gamla tryckpress utan även en ny digitalpress.
Tildetryck1

Xerox och Taktiful pushar gränserna för digital förädling

AI-teknologi för förädling i kombination med Xerox digitaltryck.
FotoJet---2024-10-03T093551.711

Dina tonerkassetter från Fujifilm kan redan ha varit använda

Fujifilm har etablerat ett cirkulärt tillverkningscenter i Nederländerna för att främja resurscirkulation.
DSC0417

Branog satsar på DTG: "Dumt om de springer till konkurrenterna"

Branog Branding satsar på profil som ett nytt ben. Tryckeriet har investerat i en DTG-maskin (direct to garment) för att trycka direkt på textil. Men lösningen fungerade inte riktigt som de tänkte på förhand. Läs mer om vad de lärt sig under resans gång.
Branog1