Ekologisk barnmat i lufttät plastburk

PUBLICERAD: 8 december 2016
UPPDATERAD: 14 november

lovemade2

Lovemade är 100 procent ekologisk och kravmärkt barnmat som tillverkas i Skåne. Den förpackas som konserv i lufttäta plastburkar utan tillsatser och konserveringsmedel. Plastburkarna som används är Superlock från RPC Superfos. De är formpressade tillsammans med etiketten, så kallad in-mould labelling (IML).

Storleken och formen var viktig när det gällde valet av förpackning. Superlocks förpackning på 215 milliliter, med ett lock på 95 millimeter i diameter, gör det lättare att röra om i burken och mata barnet direkt från den. Man kan också återförsluta den med det självlåsande skruvlocket.

Barriärtät folie och ett extra mebran i locket, kombinerat med att plastburken tål upphettning, gör att Lovemades produkt kan placeras på butikshyllan tillsammans med övrig barnmat som vanligtvis är förpackade i glasburkar (som lätt går sönder när de åker i golvet). Superlock har en låg vikt vilket innebär minskade transportkostnader. Burkarna kan också återanvändas flera gånger och är staplingsbara.

Läs vidare

Anrikt tryckeri i konkurs

Nu hoppas företagsledningen att någon annan vill ta över.
FotoJet-(80)

Kraftiga annonstapp för tryckta tidningar och direktreklam

Papperstidningar och direktreklam backar kraftigt som kanaler för annonsinvesteringar. Madeleine Thor, vd på Institutet för reklam- och mediestatistik tror att det tvåsiffriga tappet för tryckta tidskrifter kommer att fortsätta.
FotoJet-(79)

Canon inför Drupa: ”Nu kommer ju allt!”

Canon presenterar teknik- och affärsinnovationer på Drupa och har en lång rad nya skrivare att visa upp.
Matteus-Celinski

Swissqprint visar hela produktlinjen

Mycket vatten har flutit under broarna sedan Drupa arrangerades senast för åtta år sedan. Swissqprint, som har sitt huvudkontor vid Rhens västra sida i Schweiz, kommer på årets mässa att visa de innovationer som utvecklats under de åren.
swissqprint-fespa

Senaste nytt

Anrikt tryckeri i konkurs

Nu hoppas företagsledningen att någon annan vill ta över.
FotoJet-(80)

Epson satsar på fotoskrivare på Drupa

Bland annat kommer nya vattenbaserade storformatsskrivaren SureColor SC-P20500 att visas.
P20500

ECO3 visar prepresslösningar

ECO3 vill vara en partner för kundernas resa mot högre produktivitet, lägre kostnader och grönare resultat.
Arkitex

Kraftiga annonstapp för tryckta tidningar och direktreklam

Papperstidningar och direktreklam backar kraftigt som kanaler för annonsinvesteringar. Madeleine Thor, vd på Institutet för reklam- och mediestatistik tror att det tvåsiffriga tappet för tryckta tidskrifter kommer att fortsätta.
FotoJet-(79)