Ekologisk barnmat i lufttät plastburk

PUBLICERAD: 8 december 2016
UPPDATERAD: 14 november

lovemade2

Lovemade är 100 procent ekologisk och kravmärkt barnmat som tillverkas i Skåne. Den förpackas som konserv i lufttäta plastburkar utan tillsatser och konserveringsmedel. Plastburkarna som används är Superlock från RPC Superfos. De är formpressade tillsammans med etiketten, så kallad in-mould labelling (IML).

Storleken och formen var viktig när det gällde valet av förpackning. Superlocks förpackning på 215 milliliter, med ett lock på 95 millimeter i diameter, gör det lättare att röra om i burken och mata barnet direkt från den. Man kan också återförsluta den med det självlåsande skruvlocket.

Barriärtät folie och ett extra mebran i locket, kombinerat med att plastburken tål upphettning, gör att Lovemades produkt kan placeras på butikshyllan tillsammans med övrig barnmat som vanligtvis är förpackade i glasburkar (som lätt går sönder när de åker i golvet). Superlock har en låg vikt vilket innebär minskade transportkostnader. Burkarna kan också återanvändas flera gånger och är staplingsbara.

Läs vidare

Storsatsande Visutech: "Det ligger rätt i tiden"

Visutech slog på stora trumman på årets Sign&Print Scandinavia med dubbla montrar. Inte minst för att visa produktnyheterna hos nya samarbetspartnern Fujifilm.
Visutech 1

Neonchock hos Nize: "Erbjuda något annat"

Färgstarka tryck med neonfärger fångade ögat i Nize Equipments monter under Sign&Print-mässan. Men även en skrivare som kan printa taktila skyltar som bokstavligt talat sticker ut.
Nize 3

Vd-byte och produktnyheter hos Horizon

Horizon Nordic kom till Sign&Print-mässan inte bara med produktnyheter utan även med en ny vd vid rodret. Det som var sig likt var fokuset på efterbehandlings- och automationslösningar.
Horizon 4

Jako tryckeri flyttas – nya ägaren centraliserar

Jako tryckeri i halländska Torup ska stängas. I stället ska all verksamhet samlas tio mil bort hos ägaren Nilssons tryckeri i skånska Bjärnum utanför Hässleholm.
DSC_4406

Senaste nytt

Kunden kan byta wrapmaterial på bilen med några klick

Den stora nyheten hos Spandex var det nya 3D-designprogrammet Zeno. Den prenumerationsbaserade tjänsten låter kunden testa olika wrappingmaterial och färger i datorn innan köparen bestämmer sig.
DSC_4662

Storsatsande Visutech: "Det ligger rätt i tiden"

Visutech slog på stora trumman på årets Sign&Print Scandinavia med dubbla montrar. Inte minst för att visa produktnyheterna hos nya samarbetspartnern Fujifilm.
Visutech 1

Alvöen bjöd på flera nyheter

En butiksskylt med diamantpolerad logga, en kub med mönster i ett svart stenliknande material och ett specialtillverkat båtfönster. Det var några exempel på spännande applikationer som Alvöen visade upp i sin monter.
Alvöen 4

Riso satsade allt på ett starkt kort

Riso lät sin nya snabba bläckstråleskrivare Riso Valezus T1200 spela den självklara huvudrollen i sin monter. Tillverkaren vill fylla ett hål på marknaden utanför segment som laser och toner. Det var första gången som modellen T1200 visades för den skandinaviska publiken.
DSC_4959