Antalis släpper en ny serie med självhäftande magnetfilmer som ska förenkla den visuella kommunikationen för bland annat butiker.
Senast lanserades sortimentet med väggdekor, Coala wall design. Nu följer Anatlis upp med en serie av självhäftande magnetfilmer och tryckbara järnfilmer och magnetfilmer – Coala Magnetics. Antalis menar att deras nya linje gör dem passande för för reklam och kommunikation i butiker, hotell, restauranger och utställningar med mera eftersom bilderna lätt kan monteras och bytas ut. De funkar såväl på dörrar, väggar, pelare och fordon och kommer i olika storleksformat och tjocklekar. Enligt Antalis ger alla de tryckbara filmerna utmärkt tryckresultat med eco- solvent, solvent, UV- eller latexbläck.
En av lösningarna, Coala Ferro, som ingår i sortimentet, kombinerar självhäftande magnet med en tryckbar järnfilm. Användaren kan även välja att trycka på en magnetisk film som kan fästas på metall. I sortimentet ingår även traditionella printbara magnetfilmerna Coala Magnetic PET och PVC, lämpliga för skyltning i detaljhandeln. Även dessa finns i flera format och tjocklekar. Coala Magnetics är en mångsidig produktserie, enligt Lars Wiklund, produktchef för visuell kommunikation i Skandinavien:
– Det är en fördel i synnerhet för aktörer på konkurrensutsatta marknader som t.ex. butiks- och besöksnäringen. Serien är ett naturligt tillskott till Coala-sortimentet, vars syfte är att kombinera kvalitet, innovation och användbarhet.
Coala Magnetics kommer att demonstreras i Antalis monter under Fespa-mässan i början av maj tillsammans med en mängd olika lösningar för print i storformat: vägg- och golvdekoration, FSC-certifierade displayskivor, skylttillbehör, printmedia och skärfolier för fönsterdekoration och foliering av fordon med mera.