Lanserar ny serie självhäftande magnetfilmer

PUBLICERAD: 27 april 2017
UPPDATERAD: 27 april

Antalis släpper en ny serie med självhäftande magnetfilmer som ska förenkla den visuella kommunikationen för bland annat butiker.

Antalis nya serie Coala Magnetics.

Senast lanserades sortimentet med väggdekor, Coala wall design. Nu följer Anatlis upp med en serie av självhäftande magnetfilmer och tryckbara järnfilmer och magnetfilmer – Coala Magnetics. Antalis menar att deras nya linje gör dem passande för för reklam och kommunikation i butiker, hotell, restauranger och utställningar med mera eftersom bilderna lätt kan monteras och bytas ut. De funkar såväl på dörrar, väggar, pelare och fordon och kommer i olika storleksformat och tjocklekar. Enligt Antalis ger alla de tryckbara filmerna utmärkt tryckresultat med eco- solvent, solvent, UV- eller latexbläck.

Lars Wiklund, produktchef för Antalis visuella kommunikation i Skandinavien

En av lösningarna, Coala Ferro, som ingår i sortimentet, kombinerar självhäftande magnet med en tryckbar järnfilm. Användaren kan även välja att trycka på en magnetisk film som kan fästas på metall. I sortimentet ingår även traditionella printbara magnetfilmerna Coala Magnetic PET och PVC, lämpliga för skyltning i detaljhandeln. Även dessa finns i flera format och tjocklekar. Coala Magnetics är en mångsidig produktserie, enligt Lars Wiklund, produktchef för visuell kommunikation i Skandinavien:

– Det är en fördel i synnerhet för aktörer på konkurrensutsatta marknader som t.ex. butiks- och besöksnäringen. Serien är ett naturligt tillskott till Coala-sortimentet, vars syfte är att kombinera kvalitet, innovation och användbarhet.

Coala Magnetics kommer att demonstreras i Antalis monter under Fespa-mässan i början av maj tillsammans med en mängd olika lösningar för print i storformat: vägg- och golvdekoration, FSC-certifierade displayskivor, skylttillbehör, printmedia och skärfolier för fönsterdekoration och foliering av fordon med mera.

 

 

Läs vidare

Scandrafts nya maskinsatsning

Scandraft laddar för Öppet hus på fredag. Då kommer de visa upp sin nya satsning på maskinförsäljning.
DSC_4436

Canon skördar frukterna av lyckat Drupa

Canon har anordnat ”post Drupa-event” i Stockholm, Göteborg och Malmö för att ge sina kunder som inte var på plats en chans att se de viktigaste nyheterna de visade på mässan. Företaget gjorde en bra mässa men vilken maskin drog egentligen till sig mest intresse bland de svenska kunderna?
_MG_2113

Johnnys kopiering köper broschyrhäft från Plockmatic

Maskinen har redan gett nya kunder för tryckeriet i Lidköping.
Johnnys1

Antalis introducerar SwitchGreen Box för gröna materialval

Antalis tar fram en grön låda för att inspirera till hållbara materialval.
switchgreen-news-banner

Senaste nytt

Dina tonerkassetter från Fujifilm kan redan ha varit använda

Fujifilm har etablerat ett cirkulärt tillverkningscenter i Nederländerna för att främja resurscirkulation. Som ett första steg kommer enheten samla in och återtillverka använda tonerkassetter till nya produkter.
DSC0417

Branog satsar på DTG: "Dumt om de springer till konkurrenterna"

Branog Branding satsar på profil som ett nytt ben. Tryckeriet har investerat i en DTG-maskin (direct to garment) för att trycka direkt på textil. Men lösningen fungerade inte riktigt som de tänkte på förhand. Läs mer om vad de lärt sig under resans gång.
Branog1

Fujifilms Tommy Segelberg får nytt internationellt toppjobb

– Det är kul att Fujifilm visar att man kan växa inom bolaget, säger Tommy Segelberg till Sign&Print.
Tommy_Segelberg

Antalis förvärvar Xerox pappersverksamhet i EMEA-regionen

– Det är viktigt för oss att behålla starka positioner på våra marknader och förbättra lönsamheten för vår kontorspappersverksamhet, säger Hervé Poncin, vd för Antalis.
FotoJet---2024-10-02T132714.194