Lanserar ny serie självhäftande magnetfilmer

PUBLICERAD: 27 april 2017
UPPDATERAD: 27 april

Antalis släpper en ny serie med självhäftande magnetfilmer som ska förenkla den visuella kommunikationen för bland annat butiker.

Antalis nya serie Coala Magnetics.

Senast lanserades sortimentet med väggdekor, Coala wall design. Nu följer Anatlis upp med en serie av självhäftande magnetfilmer och tryckbara järnfilmer och magnetfilmer – Coala Magnetics. Antalis menar att deras nya linje gör dem passande för för reklam och kommunikation i butiker, hotell, restauranger och utställningar med mera eftersom bilderna lätt kan monteras och bytas ut. De funkar såväl på dörrar, väggar, pelare och fordon och kommer i olika storleksformat och tjocklekar. Enligt Antalis ger alla de tryckbara filmerna utmärkt tryckresultat med eco- solvent, solvent, UV- eller latexbläck.

Lars Wiklund, produktchef för Antalis visuella kommunikation i Skandinavien

En av lösningarna, Coala Ferro, som ingår i sortimentet, kombinerar självhäftande magnet med en tryckbar järnfilm. Användaren kan även välja att trycka på en magnetisk film som kan fästas på metall. I sortimentet ingår även traditionella printbara magnetfilmerna Coala Magnetic PET och PVC, lämpliga för skyltning i detaljhandeln. Även dessa finns i flera format och tjocklekar. Coala Magnetics är en mångsidig produktserie, enligt Lars Wiklund, produktchef för visuell kommunikation i Skandinavien:

– Det är en fördel i synnerhet för aktörer på konkurrensutsatta marknader som t.ex. butiks- och besöksnäringen. Serien är ett naturligt tillskott till Coala-sortimentet, vars syfte är att kombinera kvalitet, innovation och användbarhet.

Coala Magnetics kommer att demonstreras i Antalis monter under Fespa-mässan i början av maj tillsammans med en mängd olika lösningar för print i storformat: vägg- och golvdekoration, FSC-certifierade displayskivor, skylttillbehör, printmedia och skärfolier för fönsterdekoration och foliering av fordon med mera.

 

 

Läs vidare

Antalis introducerar SwitchGreen Box för gröna materialval

Antalis tar fram en grön låda för att inspirera till hållbara materialval.
switchgreen-news-banner

Bok & Tryck satsar dubbelt på Ricoh

Bollnäsföretaget Bok & Tryck förnyar maskinparken med två nya digitalpressar från Ricoh. Möjligheten att trycka med en femte färg och på tjockare papper var viktiga faktorer i beslutet för tryckeriet som producerar mycket hängetiketter.
Bok Tryck 1

HP lovar nyheter inom storformat till hösten

I HP:s monter under Drupa var det nyheter inom Indigo- och PageWide-serierna som fick stå mest i rampljuset. Men inom kort utlovas nyheter även inom storformatssegmentet.
HP Paula

Onlinetryckeri börjar sälja material

Unitedprint som driver onlinetryckeriet Print24 börjar sälja material via sitt varumärke Infowerk. Det handlar bland annat om papper, plåtar och kartong.
Toivo

Senaste nytt

Alvöen breddar utbudet av fräs- och skärmaskiner

Alöven är nu skandinavisk distributör av Kimlas CNC-fräs- och skärbord för industriell produktion. Det ska komplettera de lösningar som företaget sedan tidigare erbjuder från MultiCam. 
CNC Alvöen

Du missar väl inte Packnorth Award 2024?

Bidragen till Packnorth Award kommer nu in i tät följd. Det är fjärde gången tävlingen arrangeras och i år är prisutdelningen tillbaka på Scanpack. Årets tävling bjuder på nyheter.
PNA-head-240627x

Wackes tror på starkt år – nyanställer tre

Produktmediaföretaget Wackes förstärker organisationen med tre anställda. Detta för att möta en ökad efterfrågan på bolagets produkter och tjänster.
Wackes 1

Har Lessebo Paper hittat årets sommarhit?

Frågan vi väl alla gått och grunnat på är väl hur ett papper låter, en fråga som nu äntligen ett svar tack vare Lessebo Paper som tagit ett djärvt steg bortom det visuella genom att utforska denna något udda fråga. Resultatet är Lessebo Paper Player – en spelare som förvandlar papperets tysta elegans till en fascinerande ljudupplevelse.
Lessebo Paper