Centrala händelser för Ågrenshuset Produktion

PUBLICERAD: 31 maj 2017
UPPDATERAD: 31 maj

Stora förändringar har skett i koncernen, Grafisk Kompetens i Norr, där Ågrenshuset Produktion ingår. Koncernen har omformats för att kunna arbeta enligt ett nytt affärssystem. Det har inneburit att delar av Ågrenshusets försäljning, investeringar och produktion flyttat till andra bolag i koncernen.

Koncernen har via Ågrenshuset Produktion startat och investerat i ett nytt säljkontor i Luleå. Det, bland annat, har haft stora effekter på Ågrenshusets årsredovisning för 2016, varför man därför också i redovisningen hänvisar till moderbolaget för en mer tillrättalagd bild.

Omsättningen för räkenskapsåret 2016 uppgick i alla fall till 36,5 miljoner kronor för Ågrenshuset. En ökning med ungefär 3,7 miljoner jämfört med året innan. Rörelseresultatet fick en skjuts upp till 68,8 miljoner kronor från tidigare 15,5 miljoner. Ägarna ser, sett till de förändringar och investeringar som skett, att framtiden är ljus och att de innehar ett brett utbud av marknadstjänster och produkter som ligger rätt i tiden. Verksamheten består i huvudsak av grafisk produktion med vikt på tryckning tillsammans med komplement försäljnings, original, webb och logistiktjänster.

Moderbolaget Grafisk Kompetens i Norr, där Ågrenshuset Produktion ingår ihop med sex andra bolag, hade för 2016 en omsättning på 48,3 miljoner kronor. Det är 1,9 miljoner kronor mindre än föregående år. Rörelseresultatet har hämtat sig från en miljon kronor i minusresultat till plus 700 000 kronor.

Läs vidare

Tryckerikunder och produktion flyttas

Holmbergs ingår ett samarbetsavtal med Åtta.45 som tar över produktion och kundrelationer.
laptop-3196481_1920

Tryckeri i Skene ökar resultat

Markbladet Tryckeri minskade sin omsättning för 2020 marginellt medan rörelseresultatet ökade.

Resultatet steg hos Addbrand

Försäljningen dök under 200 miljoner kronor, men rörelseresultatet gick upp, visar Addbrand Swedens räkenskapsår 2020.

Tryckerikedja tappade 26 procent

Covid-19 pandemin blev kännbar för Justnu:s verksamhetsår 2020. Försäljningstappet blev betydande jämfört med föregående år, visar senaste bokslutet.

Senaste nytt

Anrikt tryckeri i konkurs

Nu hoppas företagsledningen att någon annan vill ta över.
FotoJet-(80)

Epson satsar på fotoskrivare på Drupa

Bland annat kommer nya vattenbaserade storformatsskrivaren SureColor SC-P20500 att visas.
P20500

ECO3 visar prepresslösningar

ECO3 vill vara en partner för kundernas resa mot högre produktivitet, lägre kostnader och grönare resultat.
Arkitex

Kraftiga annonstapp för tryckta tidningar och direktreklam

Papperstidningar och direktreklam backar kraftigt som kanaler för annonsinvesteringar. Madeleine Thor, vd på Institutet för reklam- och mediestatistik tror att det tvåsiffriga tappet för tryckta tidskrifter kommer att fortsätta.
FotoJet-(79)