Bold printing vände rörelseresultatet

PUBLICERAD: 25 augusti 2017
UPPDATERAD: 25 augusti

Bold Printing Stockholm gör en helomvändning i rörelseresultatet och rusar tvåsiffrigt.

Bold Printing Stockholm, verksamma inom tidningsproduktion, minskade sin omsättning med närmare 10,4 miljoner kronor under räkenskapsåret 2016. Från 463,5 miljoner året innan till 453,1 miljoner kronor. Rörelseresultatet gör dock en helomvändning från 2015 års röda siffror på 18,1 miljoner till 14,1 miljoner kronor. 2016 års resultat stannade på 9,6 miljoner kronor, jämfört med föregående årets 2,8 miljoner. Bakgrunden till de förbättrade siffrorna beskrivs enligt företaget bero på fler tryckuppdrag och effektivisering. Bold Printing Stockholm meddelar att de kommer fortsätta arbeta med att effektivisera verksamheten då de förväntar sig att tidningstrycket kommer minska ytterligare,

Domen om tryckerimomsen, som kom i december 2015 och avhandlades ända uppe i Högsta domstolen, fastslog att tryckerier är betalningsskyldiga gentemot förlagen för den sänkta momsskatten åren 2004 till 2o07. Bold Printing Stockholm skriver i årsredovisningen att de under 2016 reglerat delar av dessa skulder till sina kunder – resterande förväntas betalas till kunderna under innevarande år. Tillika har företaget fordringar på ingång avseende tryckmoms från VTAB Västerås AB som ingår i mediekoncernen Stampen. Koncernen gick igenom en rekonstruktion i höstas, vilket ledde att skulden de hade till Bold Printing sattes ner genom Skatteverket till 25 procent av ursprungsfordran.

 

 

Läs vidare

Tryckerikunder och produktion flyttas

Holmbergs ingår ett samarbetsavtal med Åtta.45 som tar över produktion och kundrelationer.

laptop-3196481_1920

Tryckeri i Skene ökar resultat

Markbladet Tryckeri minskade sin omsättning för 2020 marginellt medan rörelseresultatet ökade.

Resultatet steg hos Addbrand

Försäljningen dök under 200 miljoner kronor, men rörelseresultatet gick upp, visar Addbrand Swedens räkenskapsår 2020.

Tryckerikedja tappade 26 procent

Covid-19 pandemin blev kännbar för Justnu:s verksamhetsår 2020. Försäljningstappet blev betydande jämfört med föregående år, visar senaste bokslutet.

Senaste nytt

Canon-chefen: ”Inkjet är rätt väg att gå”

Canon har under flera mässor ställt ut under mottot ”The power to move”. För Canons Jennifer Kolloczek handlar den rörelsen om ett ökat fokus på arkbaserad inkjet i höga hastigheter.

Canon Jennifer Matteus

Stort logistikföretag för tryckt kampanjmaterial byter namn

Namnbytet är ett led i att företaget under många år vuxit från att vara en distributör till att bli en fullskalig logistiker med ett komplett erbjudande av avancerade verktyg och digitala tjänster.

Fredrik_Ringstrom

Mimaki om Montera får välja

Montera har satsat på Mimaki i maskinparken. De har både en planskrivare och en riktigt bred storformatsskrivare. Det gör att de kan producera många olika typer av applikationer i samma maskiner.

montera-collage

SPG investerar i automatiskt skärprogram

Scandinavian Print Group (SPG) har nyligen investerat i det automatiska skärprogrammet CompuCut från Polar. CompuCut är ett program som automatiskt ställer in skärmaskinen och vägleder operatören genom hela processen.

PolarCut_01