Bjöd in till nära samarbeten

PUBLICERAD: 6 oktober 2017
UPPDATERAD: 6 oktober
Victor Bildsten, digital försäljningschef och Lina Thorsson, marknadsansvarig, gladdes åt besökarantalet på Marabus Öppet hus-dag.

Marabu Scandinavia har hållit Öppet hus i sina lokaler i Malmö. Budskapet som förmedlades till kunderna var tydligt.
– Vi har pushat mycket idag för att skapa partnerskap. Det vi gör, gör vi tillsammans med kunden. Vi erbjuder inte bara en burk med färg utan en helhetslösning. Allt från produktivitet och kvalitet till förståelse för gällande lagar och regler, säger Victor Bildsten, digital försäljningschef på Marabu Scandinavia.

Ett hundratal besökare kom och gick under dagen. Evenemangets slogan ”Innan du väljer färg, välj en färgstark partner” pekar på just det företaget vill förmedla – att erbjuda en helhetslösning till kunden.
– Det är det vi jobbar mot. Vi är väldigt starka inom screen-och tampongtryck och sedan ca 8 år tillbaka har vi lagt till ett digitalt sortiment där vi hela tiden växer och blir starkare. Vi vill kunna erbjuda helheten och på lång sikt vill vi bli en stark partner för att kunna hjälpa kunden att göra bättre resultat.

I Marabus demorum fanns flera maskiner från bland annat Roland DG, och EFI uppradade. Många besökare tog chansen att titta närmare på EFI VUTEk LX3 Pro, utrustad med UV-LED-teknik. En annan nyhet var EFI Pro 16h som är en vidareutvecklad maskinmodell i mellanregistret som fått upp sin hastighet med 40 procent.
– Den passar bra för de som påbörjar sin skylt- och utomhusproduktion. Här har du möjlighet till stor variation av applikationer, från väldigt fina fotografiska bilder med detaljer till större produktioner, rulle-till-rulle, säger Victor Bildsten, digital försäljningschef på Marabu Scandinavia.

Många tog chansen att bygga på sig kunskap om maskinerna i Marabus demorum.

Besökarna under dagen fick även lyssna till föredrag av Sam Nicholson, mjukvaruspecialist på EFI, och Holly Steedman, Marabus produktchef centralt inom digital UV-färg. Hon berättade dels om företagets produktnyheter inom digital uv-färg, dels om företagets kampanj Switch it! som är på väg att appliceras även i Skandinavien. En kampanj som trycker på att upplysa marknaden om att ha en färgleverantör som ligger väldigt nära produktionen istället för att ha flera mellanhänder.

– Det betyder mycket för hela företaget att vi får hit våra kunder och att de får se vilka vi är och vad som finns på insidan av Marabu och inte bara vår front med säljare och tekniker som träffar kunder dagligen, säger Lina Thorsson, marknadsansvarig på Marabu.
Victor Bildsten säger att framöver kommer fortsatt kommer utveckla den digitala tekniken och produktportföljen för att hitta så bra lösningar som möjligt för kunden.
– Fortsatt är det screen- och tampongtryck som är vårt största ben som vi absolut vårdar. Styrkan med screen-och tampongtryck är att de är mycket flexibla och tryck kan appliceras på mycket svåra ytor med vidhäftning. Där har den digitala tekniken fortfarande en del lära och det är något som vi hela tiden utvecklar.

Läs vidare

Flexa utlovar innovativa lösningar

Flexa deltar på Drupa 2024 för första gången. Det italienska företaget ska visa innovativa lösningar inom skärning, laminering och rullskärning.
Easy-plus

V-Tab har gått i konkurs

Tryckerikoncernen V-Tab har gått i konkurs. 150 anställda är berörda.
FotoJet-(64)

Livet på en pinne för Epson: Lanserar ny fotoskrivare

Epson lanserar en ny foto- och fine-artskrivare som ska höja standarden för användbarhet och kvalitet. Den nya A2-skrivaren är utformad för att uppfylla kraven hos professionella fotografer.
Epson-fotoskrivare

V-TAB köper KB-MEDIA

Halländska digitaltryckeriet KBMEDIA uppgår i V-TAB men kommer finnas kvar som eget varumärke. Förhoppningen är en stark fullserviceaktör i regionen.
v-tab kbmedia

Senaste nytt

Alvöen breddar utbudet av fräs- och skärmaskiner

Alöven är nu skandinavisk distributör av Kimlas CNC-fräs- och skärbord för industriell produktion. Det ska komplettera de lösningar som företaget sedan tidigare erbjuder från MultiCam. 
CNC Alvöen

Du missar väl inte Packnorth Award 2024?

Bidragen till Packnorth Award kommer nu in i tät följd. Det är fjärde gången tävlingen arrangeras och i år är prisutdelningen tillbaka på Scanpack. Årets tävling bjuder på nyheter.
PNA-head-240627x

Wackes tror på starkt år – nyanställer tre

Produktmediaföretaget Wackes förstärker organisationen med tre anställda. Detta för att möta en ökad efterfrågan på bolagets produkter och tjänster.
Wackes 1

Har Lessebo Paper hittat årets sommarhit?

Frågan vi väl alla gått och grunnat på är väl hur ett papper låter, en fråga som nu äntligen ett svar tack vare Lessebo Paper som tagit ett djärvt steg bortom det visuella genom att utforska denna något udda fråga. Resultatet är Lessebo Paper Player – en spelare som förvandlar papperets tysta elegans till en fascinerande ljudupplevelse.
Lessebo Paper