Fortsatt förlust för Holmbergs

Holmbergs i Malmö som gjort flera omstruktureringar i företaget gjorde en uppryckning under senaste räkenskapsåret. Men siffrorna visar fortfarande rött.

Holmbergs i Malmö som gått från tryckeri till helhetsleverantör inom kommunikation redovisar ett resultat efter skatt på -3,3 miljoner kronor. Det är dock en upphämtning från räkenskapsåret 2015/2016 då resultatet landade på – 8,6 miljoner kronor. Nettoomsättningen sjönk från 104,5 miljoner till 96 miljoner kronor i senaste bokslutet. Rörelseresultatet landade på -15,7 miljoner.

Sedan våren 2014 ingår Holmbergs i Paragon Group vilket medfört att de har breddat sitt produktutbud. Bland annat med programvaran Paragon E-commerce Platform. Under senaste räkenskapsåret gick Per Klavesen in som ny vd i Holmbergs. I samband med detta har företaget strukturerat om säljavdelningen för att jobba mer uppsökande. I december 2016 förvärvades bolaget Nyaljus Tryck och logistik AB som är specialiserade inom storformatsproduktion. Företaget skriver i årsredovisningen att man ser med tillförsikt på framtiden efter de strukturförändringar som gjorts i företaget vilket man hoppas ska leda till att man bland annat  kan kapa kostnader och få en högre effektivitet i produktionen.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *


Slut med oadresserad reklam i brevlådan

Postnord avvecklar sin verksamhet för oadresserad direktreklam (ODR) som riktar sig till hushåll. Det är inte längre en lönsam affär för företaget, som pekar på en prispressad marknad och stigande papperspriser som bakgrund till beslutet. Istället ska fokus ligga på mer målgruppsanpassad adresserad reklam.

Publicerat av: 

Planprint: ”En plattform med stora möjligheter för användaren”

Fujifilm har kraftsamlat för att ta fram en helt egenutvecklad storformatsportfölj till marknaden globalt. Spandex är ensam återförsäljare av Fujifilms storformatsskrivare i Sverige och produktansvarige Tomas Källroos ser stor potential för flatbädden Acuity Prime.

Publicerat av: 

Fansen lyfter företaget till framgång

Många företag vill synas på sociala medier, men för att lyckas gäller det att ha följare som snarare är fans än bara köpare. Det säger Niklas Kjärhus som hittat en särskild nisch genom att sälja dekaler till crosscyklar, och marknadsför sig till sina drygt 100 000 följare på Instagram.

Publicerat av: