Clear channel investerar och rusar i omsättning

PUBLICERAD: 20 augusti 2018
UPPDATERAD: 20 augusti

Clear Channel Sverige AB rider på vågen av tillväxt inom utomhusreklam.

Företaget uppvisar i bokslutet för 2017 en stark ökning i omsättning – drygt 500 miljoner kronor, vilket är ett rejält uppsving jämfört med föregående års försäljning, 407 miljoner kronor. Däremot har rörelseresultatet fått sig ytterligare en törn i en jämförelse mellan åren och stannar på -242,2 miljoner kronor för 2017. Det är 43,9 miljoner sämre än föregående period. Årets resultat på sista raden hamnar på 37,5 miljoner kronor.

I årsredovisningen framgår att företaget har fortsatt investera i nya reklamanläggningar som i huvudsak avser teknik i digitala skärmar. Vidare har företaget investerat i nya system och ytterligare personal. Bolaget har under året beslutat på en extra bolagsstämma att  genomföra en utdelning om 200 miljoner kronor. Utdelningen har utbetalats genom kvittning av lånefordran på moderbolaget.

Läs vidare

Epson förvärvar Fiery – accelererar digitaliseringen

Epson förvärvar amerikanska Fiery som är experter på digitala front-end-lösningar och arbetsflödeslösningar för tryckbranschen.

HeroBannerDifferenceV2_2-e1701283123527

Här är de nominerade till Svenska skyltpriset

Ljusreklamförbundet har presenterar de tävlande.

1723463846374

Flexa utlovar innovativa lösningar

Flexa deltar på Drupa 2024 för första gången. Det italienska företaget ska visa innovativa lösningar inom skärning, laminering och rullskärning.

Easy-plus

V-Tab har gått i konkurs

Tryckerikoncernen V-Tab har gått i konkurs. 150 anställda är berörda.

FotoJet-(64)

Senaste nytt

InkClub-koncernen ingår partnerskap för tillväxt

Samarbetat ska stödja inkClubs tillväxt både i och utanför Norden och förenkla kundresan för koncernens olika företag.

FotoJet---2025-01-10T085922.415

Justnu köper Stockholmstryckeri

Tryckerikoncernen förvärvar verksamhet i centrala Stockholm.

Roy-Blom-och-Martin-Ghaoui

Digital tryckteknik från Xeikon ger flexibilitet hos Nordic Label

Nordic Label är en ledande tillverkare av PSA-etiketter för livsmedel och drycker på den finländska marknaden. Verksamheten bygger på en balanserad blandning av flexo- och digitaltryck.

Nordic-label

Addbrand vill växa så in i Norden: ”Vår ambition är ständig tillväxt”

De senaste åren har Addbrand gjort flera förvärv, både i Sverige och övriga Norden, och ambitionen är att växa ytterligare. Sign & Print har besökt företagets huvudkontor i Bankeryd för att höra mer om pågående satsningar och framtida tillväxtplaner.

Kartong