Horizon sporrar till att flytta fokus

Potentialen för en kostnadseffektiv produktion ligger främst i efterbehandlingen, säger Paul Jakobson, nordisk försäljningschef på Horizon.

Horizon tar sikte på att visa lönsamhet i efterbehandlingsledet när de fyller upp monterytan på Sign&Print Scandinavia med flera av sina maskiner och system.

Efterbehandlingsleverantören Horizon riktar strålkastarljuset mot Change Focus- Finishing First när de visar upp sitt maskinsortiment på Sign&Print Scandinavia

– Det betyder mer effektivitet, mer flexibilitet och mer integration i workflow. Det är de tre utmaningarna dagens grafiska producenter brottas med varje dag. Potentialen för en kostnadseffektiv produktion ligger speciellt i efterbehandlingen, säger Horizons nordiska försäljningschef Paul Jakobson.

Stitchliner Mark III är en av Horizons lösningar för att göra klammerhäftade broschyrer.

Maskiner och system kommer att gå varma i Horizons monter, vilket innebär lösningar för uppsamlingshäftning, falsning, limbindning, skärning, foliekaschering och stansning.

Maskiner demonstreras

I ett urval visas Stitchliner Mark III som är ett system för industriell produktion av klammerhäftade broschyrer. Det är en sadelhäftare och plockmaskin i ett som uppvisar en hög grad av automatisering, något Sign&Print tidigare har skrivit om.

På mässan syns också Horizons flaggskepp i BQ-serien, vilket handlar om den helautomatiska fyrabackars limbindningslinjen BQ-480 för variabel bokproduktion.

Paul Jakobson säger att de kommer att ha en monter som är fullständigt fullpackad med maskiner och system.

Limbindningslinjen BQ-480.

– Alla gillar Horizonmaskiner in action. Besökarna kan själva se live i Stockholm våra system för frekvent byte av jobb med konstant bästa kvalitet, och olika applikationer i samarbete med
flera olika printleverantörer. Det blir en evolution inom broschyrhäftning, fullautomatisk limbindning, komplexa falsningar, effektiv stansning, foliering och
multi finishing.

Nya och gamla kunder

Under Sign&Print Scandinavia 2019 som pågår 5-7 februari så hoppas Paul Jakobson att de får chansen att träffa så många som möjligt av Horizons gamla som nya kunder.

– Det finns ju en Horizonmaskin i princip hos varenda företag i grafisk industri. Och det vore fantastiskt kul att träffa alla. Både nya som gamla kunder. Förra mässan 2017 så hade vi precis återtagit Horizonagenturen in i Horizons egen ägo. Så det blir också spännande att höra vad marknaden har upplevt som förbättringar och utveckling tillsammans med oss under de senaste två åren, säger Paul Jakobson.

 

 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Världspremiär för Ricoh och Watkiss

Engelska Watkiss har byggt en online sadelhäft och trekniv till Ricohs flaggskepp – 135-sidors maskinen ProC 9210. Under tre år har Watkiss arbetat med att få fram den här maskinen, som är beräknad att hålla åtminstone två generationer laserskrivare. Så när skrivaren efter fyra-fem år pensioneras, så kopplas en ny maskin till Watkiss.

Publicerat av: 

Säljer för 300 miljoner om året – men har inga egna direktkunder

På väg hem från Norge kom Patrik Sjölin på det nya namnet Addbrand. Han stannade bilen, googlade och saken var klar. Namnet Kuvertteamet gick i graven och ersattes i höstas av ett namn som tål att växa med och som fungerar i alla nordiska länder.

Publicerat av: 

Världslanseringen kom på mässan

Canon släpper en ny serie flatbäddsskrivare för rigida material. Det handlar om Océ Arizona 1300 där man första gången valt att köra på led-härdningsteknik för att ytterligare öka produktiviteten. Besökarna på Sign&Print Scandinavia blir först i världen att se maskinen demonstreras live.

Publicerat av: