Signcom slog rekord

PUBLICERAD: 15 februari 2019
UPPDATERAD: 15 februari
Signcoms JJ Hendriks och Katarina Andersson Millby gläds åt försäljningssiffrorna på Sign&Print Scandinavia.

Det blev bra utdelning för Signcom på Sign&Print Scandinavia. Enligt företaget skrev de avtal med kunder på en rad maskiner – storformatsskrivare, skärare och inte minst flatbäddsbjässen Mimaki JFX200.

Signcom infriade sina förväntningar på Sign&Print Scandinavia och slog sitt försäljningsrekord. Under 2019 års upplaga hade företaget bullat upp med fyra montrar där besökare kunde se produkter inom display och printmedia, lösningar inom print och skär. En monter la enbart fokus på lasergravyr.

Signcom lottade även ut en Mimaki UV LED Print & Cut UCJV300-75 på mässan. Vinnaren blev Region Blekinge.

Enligt företaget blev ett flertal avtal klara med Mimakis UV LED Print & Cut i UCJV-serien. Dessutom sålde de traditionella storformatprintrar, skärare och appliceringsbord. En annan pjäs som såldes var den stora uv-flatbäddsskrivaren Mimaki JFX200.

– Fantastiskt roligt, säger Simon Nyman, Signcoms produktansvarige för Mimaki, i ett pressmeddelande.

Under mässan visade Signcom även prover på printmedia från ett flertal leverantörer.

– Det går att förena resultat och miljötänkande och vi är oerhört stolta att kunna erbjuda nya, innovativa lösningar inom printmedia. Lösningar som alla vinner på, säger JJ Hendriks, Commercial Director Signcom Group och fortsätter.

– Ett brett kontaktnät och långvariga relationer är stora fördelar när vi sonderar terrängen, väljer ut de bästa alternativen, och förhandlar fram rätt pris som gynnar slutkund.

 

Läs vidare

Marabu stöttade sina leverantörer under Fespa

Marabu hade ingen egen monter på årets Fespa-mässa men fanns på plats för att bistå sina leverantörer. Sign&Print följde med Victor Bildsten, digital säljchef på Marabu Scandinavia, på en rundtur i montrarna.
Vanguard 1

Fujifilm visar sin förstärkta B2-uppsättning på Drupa

Tillsammans med en stor del av Fujifilms omfattande sortiment kommer ett par nya B2-skrivare att visas upp i Fujifilms monter på Drupa, som inte är mindre än 2 420 m2 stor, vilket motsvarar ungefär tre handbollsplaner.
drupa24_fujifilm

Åtta45 förvärvar grafiskt företag

Åtta45 Print & Media öppnar plånboken och köper ett grafiskt bolag i Stockholm.
åtta45-webb

HP lanserar fyra nya digitalpressar

HP meddelade nyligen lanseringen av fyra nya digitalpressar, HP Indigo 120K, Indigo 18K, Indigo 7K Secure och Indigo V2 för den kommersiella marknaden.
FotoJet-(65)

Senaste nytt

De närmar sig 50 miljoner i omsättning – Inleder utbyggnad

Nilssons Tryckeri närmar sig drömgränsen 50 miljoner kronor i omsättning. Företaget har flyttat sitt nya varumärke Jako till Skåne och håller nu på att bygga ut lokalerna.
nilssons-1

Marabu stöttade sina leverantörer under Fespa

Marabu hade ingen egen monter på årets Fespa-mässa men fanns på plats för att bistå sina leverantörer. Sign&Print följde med Victor Bildsten, digital säljchef på Marabu Scandinavia, på en rundtur i montrarna.
Vanguard 1

Epson lanserar storformatsskrivare för fotoutskrifter

Epson lanserar en ny storformatskrivare för de professionella fotografi-, konst- och affischmarknaderna.
Epson_P20500Series

Fujifilm visar sin förstärkta B2-uppsättning på Drupa

Tillsammans med en stor del av Fujifilms omfattande sortiment kommer ett par nya B2-skrivare att visas upp i Fujifilms monter på Drupa, som inte är mindre än 2 420 m2 stor, vilket motsvarar ungefär tre handbollsplaner.
drupa24_fujifilm