Signcom slog rekord

Signcoms JJ Hendriks och Katarina Andersson Millby gläds åt försäljningssiffrorna på Sign&Print Scandinavia.

Det blev bra utdelning för Signcom på Sign&Print Scandinavia. Enligt företaget skrev de avtal med kunder på en rad maskiner – storformatsskrivare, skärare och inte minst flatbäddsbjässen Mimaki JFX200.

Signcom infriade sina förväntningar på Sign&Print Scandinavia och slog sitt försäljningsrekord. Under 2019 års upplaga hade företaget bullat upp med fyra montrar där besökare kunde se produkter inom display och printmedia, lösningar inom print och skär. En monter la enbart fokus på lasergravyr.

Signcom lottade även ut en Mimaki UV LED Print & Cut UCJV300-75 på mässan. Vinnaren blev Region Blekinge.

Enligt företaget blev ett flertal avtal klara med Mimakis UV LED Print & Cut i UCJV-serien. Dessutom sålde de traditionella storformatprintrar, skärare och appliceringsbord. En annan pjäs som såldes var den stora uv-flatbäddsskrivaren Mimaki JFX200.

– Fantastiskt roligt, säger Simon Nyman, Signcoms produktansvarige för Mimaki, i ett pressmeddelande.

Under mässan visade Signcom även prover på printmedia från ett flertal leverantörer.

– Det går att förena resultat och miljötänkande och vi är oerhört stolta att kunna erbjuda nya, innovativa lösningar inom printmedia. Lösningar som alla vinner på, säger JJ Hendriks, Commercial Director Signcom Group och fortsätter.

– Ett brett kontaktnät och långvariga relationer är stora fördelar när vi sonderar terrängen, väljer ut de bästa alternativen, och förhandlar fram rätt pris som gynnar slutkund.

 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Företag tankade kunskap om digitala strategier

Förpackningsklustret Packbridge och konsultföretagen Kunskapspartner och Scorecard, bjöd in ett fyrtiotal deltagare för att sprida kunskap om digital strategi för styrelser och ledning. Eventet som ägde rum i Malmö, hade bland annat som mål att svara på hur och varför en kunds köpmönster ser ut som det gör.

Publicerat av: