Fritt fram att nominera

PUBLICERAD: 17 mars 2020
UPPDATERAD: 17 mars

Startskottet har gått så att leverantörer kan börja nominera innovativ hårdvara, mjukvara och tjänster till Buyers Lab:s innovationstävling.

Tillverkarnas produkter synas i sömmarna i innovationstävlingen Buyers Lab Outstanding Achievement Awards.

Buyers Lab Outstanding Achievement Awards heter tävlingen som ger erkännanden till produkter eller tekniska lösningar som sticker ut med attribut som innovation, användarvänlighet och andra värden. Det oberoende forskningsinstitutet Keypoint Intelligence – Buyers Lab (BLI) meddelar att nomineringar nu kan lämnas in till tävlingen, och dessa accepteras fram till och med 10 april.

Produkterna bedöms och testas i tävlingskategorierna; förpackning, kommersiellt tryck, print on demand, skyltning och grafik, industriellt tryck, arbetsflöde och hållbarhet. Syftet med tävlingen är att hylla de framsteg och innovationer som gjorts inom utskriftsproduktion, vare sig det rör sig om hårdvara, mjukvara eller tjänster. Kravet för att delta i tävlingen är att produkterna nyligen ska ha lanserats eller vara tillgängliga på marknaden i tidsspannet runt årets numera framskjutna mässa Drupa. Produkterna bedöms utifrån kriterier som bland annat kvalitet, produktivitet, arbetsflöde, mediahantering samt hållbarhet.

Randy Dazo, vd för Keypoint Intelligence:

– Vårt mål med dessa utmärkelser är att skära igenom röran och helt enkelt komma fram till vad som är nytt för att hedra verkligt innovativa produktframsteg som leder branschen framåt på ett meningsfullt sätt.

Keypoint Intelligence skriver på sin sajt att utmärkelserna kommer att tillkännages i juni 2020.

Senaste nytt

Allt i en mässhall under Sign&Print Scandinavia

Boka in den 7–9 oktober 2025 i kalendern redan nu. Då är det återigen dags för den största mässan och mötesplatsen i den grafiska branschen: Sign&Print Scandinavia på Kistamässan i Stockholm.

SPS kollage
Allt i en mässhall under Sign&Print Scandinavia

SPG erövrar nytt tryckeri

40 anställda får gå när produktionen flyttas.

Screenshot
SPG erövrar nytt tryckeri

Bording gör miljonförluster

Bording har beslutat att lägga ner stora delar av sin produktion i Sverige, vilket Sign&Print tidigare rapporterat om. Nu har siffrorna för 2024 släppts och bolaget visar en förlust på nästan 4,9 miljoner kronor.

1750154275161
Bording gör miljonförluster

Nu är utomhusreklam mätbart

Inbyggda 3D-sensorer kan tillsammans med AI-analys mäta hur många som passerar både tryckt och digital utomhusreklam och hur länge de tittar.

Skärmavbild-2025-07-01-kl.-10.33.07
Nu är utomhusreklam mätbart

Läs vidare

Canon skördar frukterna av lyckat Drupa

Canon har anordnat ”post Drupa-event” i Stockholm, Göteborg och Malmö för att ge sina kunder som inte var på plats en chans att se de viktigaste nyheterna de visade på mässan. Företaget gjorde en bra mässa men vilken maskin drog egentligen till sig mest intresse bland de svenska kunderna?

_MG_2113
Canon skördar frukterna av lyckat Drupa

Johnnys kopiering köper broschyrhäft från Plockmatic

Maskinen har redan gett nya kunder för tryckeriet i Lidköping.

Johnnys1
Johnnys kopiering köper broschyrhäft från Plockmatic

Antalis introducerar SwitchGreen Box för gröna materialval

Antalis tar fram en grön låda för att inspirera till hållbara materialval.

switchgreen-news-banner
Antalis introducerar SwitchGreen Box för gröna materialval

Bok & Tryck satsar dubbelt på Ricoh

Bollnäsföretaget Bok & Tryck förnyar maskinparken med två nya digitalpressar från Ricoh. Möjligheten att trycka med en femte färg och på tjockare papper var viktiga faktorer i beslutet för tryckeriet som producerar mycket hängetiketter.

Bok Tryck 1
Bok & Tryck satsar dubbelt på Ricoh