Startskottet har gått så att leverantörer kan börja nominera innovativ hårdvara, mjukvara och tjänster till Buyers Lab:s innovationstävling.

Buyers Lab Outstanding Achievement Awards heter tävlingen som ger erkännanden till produkter eller tekniska lösningar som sticker ut med attribut som innovation, användarvänlighet och andra värden. Det oberoende forskningsinstitutet Keypoint Intelligence – Buyers Lab (BLI) meddelar att nomineringar nu kan lämnas in till tävlingen, och dessa accepteras fram till och med 10 april.
Produkterna bedöms och testas i tävlingskategorierna; förpackning, kommersiellt tryck, print on demand, skyltning och grafik, industriellt tryck, arbetsflöde och hållbarhet. Syftet med tävlingen är att hylla de framsteg och innovationer som gjorts inom utskriftsproduktion, vare sig det rör sig om hårdvara, mjukvara eller tjänster. Kravet för att delta i tävlingen är att produkterna nyligen ska ha lanserats eller vara tillgängliga på marknaden i tidsspannet runt årets numera framskjutna mässa Drupa. Produkterna bedöms utifrån kriterier som bland annat kvalitet, produktivitet, arbetsflöde, mediahantering samt hållbarhet.
Randy Dazo, vd för Keypoint Intelligence:
– Vårt mål med dessa utmärkelser är att skära igenom röran och helt enkelt komma fram till vad som är nytt för att hedra verkligt innovativa produktframsteg som leder branschen framåt på ett meningsfullt sätt.
Keypoint Intelligence skriver på sin sajt att utmärkelserna kommer att tillkännages i juni 2020.