Marabu lägger till opak vit i färgserie

Marabu har lagt till en ny opak vit färg i Tampa Glass-serien. Foto: Marabu/Skärmdump

Tryckfärgstillverkaren Marabu har utvecklat en ny opak vit tampo- och screentrycksfärg. Tampa Glass TPGL 170 Opaque White är lämplig för användning på glas, keramik, metall och liknande ytor och ska ge hög opacitet och en särskilt “vitare vit”.

Enligt Marabu har Tampa Glass TPGK 170 Opaque White en mer blå snarare än en gulaktig nyans och framstår därför som särskilt ljus. Tryckfärgen ska vara enkel att använda för både tampong- och screentryck och efter korrekt användning har den hög vidhäftning och täckning samtidigt som den är smutsfri och reptålig. Efter den rekommenderade 30 minuters härdningen av tryckfärgen vid 140 grader Celsius är produkterna till och med diskmaskinssäkra och motståndskraftiga mot kemiska påfrestningar.

Enligt tillverkaren är Tampa Glass TPGL-färgserien från Marabu främst anpassad för användning till olika reklam- och promotionprodukter för inomhusbruk. Enligt Marabu fungerar färgen bra i tryckprocessen och kan också användas för för att trycka i höga hastigheter. Trycket ska ha ett lysande och något blankt utseende.

 

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *


Djupdyk i digitaltryckt inredningsdekor – dess möjligheter och framtid

De klassiska trycksakerna, personaliserat eller producerat i små upplagor är ingen match digitaltryck. Men det finns också framtida marknader och en är inredning och utformning fysiska miljöer. Sign&Print intervjuar interiör- och dekorexperten Rachel Nunziata om vad tryckerier bör tänka på när de går in på denna marknad.

Publicerat av: 

Luleåföretag tar in kraftfull fräsning

Ett två gånger tre meter stort skärbord med en kraftfull fräs som även tar sig igenom hårdare material som plåt och plexi. Med HS Copy & Skyltfabrikens senaste investering får de allt i en maskin. Den ska ge ökad produktionshastighet och ett automatiserat flöde i efterbearbetningen av skyltar.

Publicerat av: 

Förpackningsdesign för nybörjare – och experter

När Ink n Art lanserade sin webbshop var tanken att göra det så smidigt och enkelt som möjligt för kunder att beställa. Men också att låta kreativiteten flöda. Valet föll på designmotorn Chili Publisher Online, en mjukvara som ger användare möjlighet att skapa både unika och standardiserade förpackningar, klistermärken och tackkort.

Publicerat av: 

Expohouse: ”Det mesta utgår från en fysisk miljö”

Expohouse står till tjänst där den digitala och fysiska butiken möts. De designar, producerar, bygger och genomför butiks- och kontorsomvandlingar, från ax till limpa, till flera stora globala varumärken. Att inreda och skapa upplevelser i fasta fysiska miljöer har blivit en allt större del av företagets leverans.

Publicerat av: 

Tredubblad lokalyta ska matcha snabb expansion

Nya lokaler väntar för Folier.se. Flyttlasset går från Södertälje till Vagnhärad där leverantören kommer att bre ut sig på cirka 1 000 kvadratmeter med större lageryta och ytterligare en slitteravdelning. Richard Rindelaub, försäljningsansvarig hos återförsäljaren, förklarar varför:
– Vi expanderar så snabbt och ökar försäljningen så mycket.

Publicerat av: