Storbildsbolaget ska leverera inom 48 timmar

Storbildsbolagets vd Jonas Hellke har höga förväntningar på företagets automatiseringsresa. Foto: Pressbild

Tryckeriet i Helsingborg investerar 1,5 miljoner kronor för att automatisera sina filflöden. Målsättningen är att kunna leverera färdiga produkter till kunderna inom två dygn.

Jonas Hellke, vd för Storbildsbolaget i Helsingborg, säger att han har stora förväntningar på att kunna snabba på tryckeriets leveranser tack vare ett effektivare flöde genom produktionen. Det ligger även i linje med företagets mål att öka omsättningen från 40 till 60 miljoner på tre år, något Sign&Print tidigare har rapporterat om.

– En automatisering ger oss möjlighet att samtrycka fler mindre beställningar och därmed bli mer kostnadseffektiva, vilket i sin tur både är hållbart och ger ett lägre slutpris, säger Jonas Hellke.

Ett snabbare flöde

Investeringen uppgår till 1,5 miljoner kronor. Tanken är att kunden på ett enkelt och smidigt sätt ska kunna skicka in sin förfrågan till Storbildsbolagets webbshop och omgående få återkoppling med pris och leveranstid. Under tiden görs samtidigt en snabb bedömning av inskickat tryckoriginal. Filen skickas sedan vidare till rätt printkö.

Fördel för kunden

Enligt Storbildsbolaget kommer satsningen ge tidsmässiga fördelar för kunden, högre kvalitet, en säkrare produktion och en bättre helhetsupplevelse. Målet är att kunden ska kunna få sina tryckta produkter levererade inom 48 timmar.

Partner i processen

Företaget har valt NI Solutions som samarbetspartner i implementeringen.

– Storbildsbolaget har bestämt sig för att ta ett helhetsgrepp på sin automatiseringsresa och tar hela flödet från inkommande order och filer ända ut till produktion i ett samlat projekt. Det tycker vi är ett bra beslut, då nyckeln till äkta automatisering sitter i att få flödena att kommunicera med affärssystemet. Vi ser fram emot att vara en partner till Storbildsbolaget på denna spännande resa, säger Magnus Lundgren, Division Manager på NI Solutions.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *


Djupdyk i digitaltryckt inredningsdekor – dess möjligheter och framtid

De klassiska trycksakerna, personaliserat eller producerat i små upplagor är ingen match digitaltryck. Men det finns också framtida marknader och en är inredning och utformning fysiska miljöer. Sign&Print intervjuar interiör- och dekorexperten Rachel Nunziata om vad tryckerier bör tänka på när de går in på denna marknad.

Publicerat av: 

Luleåföretag tar in kraftfull fräsning

Ett två gånger tre meter stort skärbord med en kraftfull fräs som även tar sig igenom hårdare material som plåt och plexi. Med HS Copy & Skyltfabrikens senaste investering får de allt i en maskin. Den ska ge ökad produktionshastighet och ett automatiserat flöde i efterbearbetningen av skyltar.

Publicerat av: 

Förpackningsdesign för nybörjare – och experter

När Ink n Art lanserade sin webbshop var tanken att göra det så smidigt och enkelt som möjligt för kunder att beställa. Men också att låta kreativiteten flöda. Valet föll på designmotorn Chili Publisher Online, en mjukvara som ger användare möjlighet att skapa både unika och standardiserade förpackningar, klistermärken och tackkort.

Publicerat av: 

Expohouse: ”Det mesta utgår från en fysisk miljö”

Expohouse står till tjänst där den digitala och fysiska butiken möts. De designar, producerar, bygger och genomför butiks- och kontorsomvandlingar, från ax till limpa, till flera stora globala varumärken. Att inreda och skapa upplevelser i fasta fysiska miljöer har blivit en allt större del av företagets leverans.

Publicerat av: 

Tredubblad lokalyta ska matcha snabb expansion

Nya lokaler väntar för Folier.se. Flyttlasset går från Södertälje till Vagnhärad där leverantören kommer att bre ut sig på cirka 1 000 kvadratmeter med större lageryta och ytterligare en slitteravdelning. Richard Rindelaub, försäljningsansvarig hos återförsäljaren, förklarar varför:
– Vi expanderar så snabbt och ökar försäljningen så mycket.

Publicerat av: