Storbildsbolaget ska leverera inom 48 timmar

Storbildsbolagets vd Jonas Hellke har höga förväntningar på företagets automatiseringsresa. Foto: Pressbild

Tryckeriet i Helsingborg investerar 1,5 miljoner kronor för att automatisera sina filflöden. Målsättningen är att kunna leverera färdiga produkter till kunderna inom två dygn.

Jonas Hellke, vd för Storbildsbolaget i Helsingborg, säger att han har stora förväntningar på att kunna snabba på tryckeriets leveranser tack vare ett effektivare flöde genom produktionen. Det ligger även i linje med företagets mål att öka omsättningen från 40 till 60 miljoner på tre år, något Sign&Print tidigare har rapporterat om.

– En automatisering ger oss möjlighet att samtrycka fler mindre beställningar och därmed bli mer kostnadseffektiva, vilket i sin tur både är hållbart och ger ett lägre slutpris, säger Jonas Hellke.

Ett snabbare flöde

Investeringen uppgår till 1,5 miljoner kronor. Tanken är att kunden på ett enkelt och smidigt sätt ska kunna skicka in sin förfrågan till Storbildsbolagets webbshop och omgående få återkoppling med pris och leveranstid. Under tiden görs samtidigt en snabb bedömning av inskickat tryckoriginal. Filen skickas sedan vidare till rätt printkö.

Fördel för kunden

Enligt Storbildsbolaget kommer satsningen ge tidsmässiga fördelar för kunden, högre kvalitet, en säkrare produktion och en bättre helhetsupplevelse. Målet är att kunden ska kunna få sina tryckta produkter levererade inom 48 timmar.

Partner i processen

Företaget har valt NI Solutions som samarbetspartner i implementeringen.

– Storbildsbolaget har bestämt sig för att ta ett helhetsgrepp på sin automatiseringsresa och tar hela flödet från inkommande order och filer ända ut till produktion i ett samlat projekt. Det tycker vi är ett bra beslut, då nyckeln till äkta automatisering sitter i att få flödena att kommunicera med affärssystemet. Vi ser fram emot att vara en partner till Storbildsbolaget på denna spännande resa, säger Magnus Lundgren, Division Manager på NI Solutions.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *


Slut med oadresserad reklam i brevlådan

Postnord avvecklar sin verksamhet för oadresserad direktreklam (ODR) som riktar sig till hushåll. Det är inte längre en lönsam affär för företaget, som pekar på en prispressad marknad och stigande papperspriser som bakgrund till beslutet. Istället ska fokus ligga på mer målgruppsanpassad adresserad reklam.

Publicerat av: 

Planprint: ”En plattform med stora möjligheter för användaren”

Fujifilm har kraftsamlat för att ta fram en helt egenutvecklad storformatsportfölj till marknaden globalt. Spandex är ensam återförsäljare av Fujifilms storformatsskrivare i Sverige och produktansvarige Tomas Källroos ser stor potential för flatbädden Acuity Prime.

Publicerat av: 

Fansen lyfter företaget till framgång

Många företag vill synas på sociala medier, men för att lyckas gäller det att ha följare som snarare är fans än bara köpare. Det säger Niklas Kjärhus som hittat en särskild nisch genom att sälja dekaler till crosscyklar, och marknadsför sig till sina drygt 100 000 följare på Instagram.

Publicerat av: