Betydande bortfall för Västeråstryckeri

TB Printsolutions tappade drygt 17 procent i försäljningen för verksamhetsåret 2020, jämfört med föregående året.

Västeråstryckeriets kunder återfinns främst i event- och retailbranschen samt inom utomhusreklam och industrin. Kundbortfallet och den minskade försäljningen ses främst bland kunderna inom event och retail. Stundtals har intäkterna varit noll i dessa kategorier, framgår i bokslutet. Omsättning för helåren 2019 och 2020 minskade från 99,9 miljoner till 82,7 miljoner kronor. Rörelseresultatet gick från drygt 6 miljoner ner till 828 000 kronor. Årets resultat efter hamnar på plus, 2 miljoner kronor.

Publicerat av: 

Dela artikeln

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *


Slut med oadresserad reklam i brevlådan

Postnord avvecklar sin verksamhet för oadresserad direktreklam (ODR) som riktar sig till hushåll. Det är inte längre en lönsam affär för företaget, som pekar på en prispressad marknad och stigande papperspriser som bakgrund till beslutet. Istället ska fokus ligga på mer målgruppsanpassad adresserad reklam.

Publicerat av: 

Planprint: ”En plattform med stora möjligheter för användaren”

Fujifilm har kraftsamlat för att ta fram en helt egenutvecklad storformatsportfölj till marknaden globalt. Spandex är ensam återförsäljare av Fujifilms storformatsskrivare i Sverige och produktansvarige Tomas Källroos ser stor potential för flatbädden Acuity Prime.

Publicerat av: 

Fansen lyfter företaget till framgång

Många företag vill synas på sociala medier, men för att lyckas gäller det att ha följare som snarare är fans än bara köpare. Det säger Niklas Kjärhus som hittat en särskild nisch genom att sälja dekaler till crosscyklar, och marknadsför sig till sina drygt 100 000 följare på Instagram.

Publicerat av: