Tryckeri i Skene ökar resultat

Markbladet Tryckeri minskade sin omsättning för 2020 marginellt medan rörelseresultatet ökade.

Skeneföretaget bedriver tryckeriverksamhet med tidningar, magasin och DR-reklam. I verksamhetsberättelsen framgår att omsättningen minskade marginellt och rörelseresultatet ökade.

Bolaget som ägs till 65 procent av Dan Hammarström och till 35 procent av V-Tab skriver i årsredovisningen 2020 att de endast påverkades i ringa omfattning av coronapandemin. Omsättningen minskade 5 procent jämfört med 2019 och hamnar på 43,9 miljoner kronor. Rörelseresultatet mellan åren visar en klar förbättring 2020, från 3,4 miljoner 5,6 miljoner kronor. Årets resultat efter skatt blev 3,2 miljoner kronor.

 

 

Publicerat av: 

Dela artikeln

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *


Slut med oadresserad reklam i brevlådan

Postnord avvecklar sin verksamhet för oadresserad direktreklam (ODR) som riktar sig till hushåll. Det är inte längre en lönsam affär för företaget, som pekar på en prispressad marknad och stigande papperspriser som bakgrund till beslutet. Istället ska fokus ligga på mer målgruppsanpassad adresserad reklam.

Publicerat av: 

Planprint: ”En plattform med stora möjligheter för användaren”

Fujifilm har kraftsamlat för att ta fram en helt egenutvecklad storformatsportfölj till marknaden globalt. Spandex är ensam återförsäljare av Fujifilms storformatsskrivare i Sverige och produktansvarige Tomas Källroos ser stor potential för flatbädden Acuity Prime.

Publicerat av: 

Fansen lyfter företaget till framgång

Många företag vill synas på sociala medier, men för att lyckas gäller det att ha följare som snarare är fans än bara köpare. Det säger Niklas Kjärhus som hittat en särskild nisch genom att sälja dekaler till crosscyklar, och marknadsför sig till sina drygt 100 000 följare på Instagram.

Publicerat av: