Resultatet steg hos Addbrand

PUBLICERAD: 26 augusti 2021
UPPDATERAD: 26 augusti

Försäljningen dök under 200 miljoner kronor, men rörelseresultatet gick upp, visar Addbrand Swedens räkenskapsår 2020.

Addbrand Sweden med säte i Bankeryd omsatte cirka 217 miljoner kronor 2019. För 2020 sjönk omsättningen till 198,9 miljoner kronor. Rörelseresultatet ökade däremot med närmare 9 procent jämfört med året innan och landar på drygt 6,4 miljoner kronor. Svarta siffror visas på sista raden, 4,9 miljoner kronor.

Addbrand Sweden vidtog ett antal åtgärder under verksamhetsåret 2020. Företaget skriver i verksamhetsberättelsen att de har påverkats negativt av coronapandemin och tar också höjd för en fortsatt påverkan i pandemin.

Läs vidare

Anmäl dig till "Wrap & Remix by Antalis"

Antalis Wrap & Remix 2025 – Tävlingssuccén är tillbaka med 70-talsanda och kreativa utmaningar!

Composition-combi-buggy

Epson förvärvar Fiery – accelererar digitaliseringen

Epson förvärvar amerikanska Fiery som är experter på digitala front-end-lösningar och arbetsflödeslösningar för tryckbranschen.

HeroBannerDifferenceV2_2-e1701283123527

Här är de nominerade till Svenska skyltpriset

Ljusreklamförbundet har presenterar de tävlande.

1723463846374

Flexa utlovar innovativa lösningar

Flexa deltar på Drupa 2024 för första gången. Det italienska företaget ska visa innovativa lösningar inom skärning, laminering och rullskärning.

Easy-plus

Senaste nytt

Signcore bjuder in till öppet hus

Maskinåterförsäljaren Signcore fyller ett år. Det firas med Öppet hus i Borås. Det ska bli en inspirerande heldag där teknik, kunskap och nätverk möts.

IMG_6172wb

Mystery wrap-tävling orsakade nervösa skratt

Under onsdagen hölls Spandex tävling ”The Spandex Mystery Wrap Competition” på Sign Print & Promotion i Oslo. När det mystiska objektet som skulle folieras blev avslöjat så var det många som drog på smilbanden.

Wrap-4

Mimaki lanserar två eco-solventskrivare

Mimaki lanserar två nya skrivare i eco-solventserien CJV-200 för skyltmakare.

Skärmavbild-2025-03-10-kl.-15.54.29

Canon-chefen: ”Inkjet rätt väg att gå”

Canon har under flera mässor ställt ut under mottot ”The power to move”. För Canons Jennifer Kolloczek handlar den rörelsen om ett ökat fokus på arkbaserad inkjet i höga hastigheter.

Canon Jennifer Matteus