Addbrand gör uppköp i Svedala

PUBLICERAD: 12 januari 2023
UPPDATERAD: 19 januari
Stellan Nilsson, vd för Svedala Block & Pennor, Patrik Sjölin, delägare och vd på Addbrand Sverige och Christer Nilsson, försäljningschef på Svedala Block & Pennor. Foto: Pressbild

Sortimentet hos Addbrand Sweden växer med företagsförvärv inom block och pennor.

Addbrand, nordisk grossist inom trycksaker, köper Svedala Block & Pennor. Företaget förklarar att förvärvet som blev klart 11 januari görs för att ytterligare utöka sortimentet och kompetensen inom block och pennor.

– Detta känns som ett fantastiskt bra steg för oss på Addbrand, säger Patrik Sjölin, delägare och vd på Addbrand Sverige i ett pressmeddelande och utvecklar:

– Vi jobbar redan idag med block och pennor och känner att det ska bli otroligt kul att erbjuda våra kunder ett betydligt större
sortiment. Vi får samtidigt tillgång till ett gäng väldigt kunniga och engagerade medarbetare.

Ett familjeföretag

Svedala Block & Pennor är ett familjeföretag med kontor, produktion och lager i Svedala i Skåne som omsätter cirka 15 miljoner kronor och har sju medarbetare. De erbjuder olika typer av block och pennor i sitt sortiment. Stellan Nilsson är ägare och vd:

– Att bli en del av Addbrand-koncernen känns som helt rätt steg för oss, säger han i ett uttalande.

– De synergier som detta ger är nödvändiga i en tuff marknad. Det ska samtidigt bli väldigt kul att kunna erbjuda nya webblösningar som vi saknar och som Addbrand är riktigt duktiga på.

Systerbolag i Norden

Addbrand har systerbolag i Norge och Danmark. Omsättningen uppgår till cirka 330 miljoner kronor och företagsgruppen har drygt 100 anställda. Bolaget grundades 1991 och har sedan dess vuxit både organiskt och genom förvärv.

Läs vidare

Screentryckarprofil har gått ur tiden

Jan Enberg, stark profil inom screentrycket i Sverige och internationellt, har gått bort. Föreningen Fespa Sweden minns sin hedersmedlem i en minnestext.
Jan-Enberg

Svensk mässpremiär för värmepress

Hos den grafiska leverantören Folier.se var det såväl värmepressar som DTF/DTG- och sublimeringsskrivare som stod i blickfånget under Nordic Profile Fair, men även skärplotters, kepspressar och vinyler.
Folier 1

Etikettryck: ”Övergången från analogt till digitalt fortsätter”

Digital etikettproduktion har blivit det normala, enligt Carsten Bamberg, affärsutvecklingschef på Konica Minolta. Han ger sin syn på etikettåret 2023, ett år han menar präglas av en fortsatt stark trend mot ökat digitaltryck.
Carsten_Bamberg

Bildkavalkad från promotionmässa

Missade du Nordic Profile Fair på Elmia i Jönköping? Här kan du se bilder från produktmediabranschens första mässdag.
Kollage_promotion

Senaste nytt

Standardiserade robotlösningar ska lyfta storformatsbranschen

Under de senaste åren har automatisering stått högt upp på önskelistan hos många skärbordskunder. Zünd Scandinavia har svarat genom att utveckla robotlösningar som kan uppfylla enskilda kunders specifika behov.
robot_zund_01a

Heidelberg Nordic: En kort svacka sen ljusnar det igen

Heidelberg Nordic rustar för en kort lågkonjunktur och förändringar på marknaden, men tror på en snabb vändning.
Heidelberg_01

Nize lägger många planer för 2023

Nize Equipment kom springande in i 2023 efter en hektisk avslutning på förra året. Det betyder att kursen ännu inte är satt för alla planer för det nya året, men en sak är säker, det blir fullt upp. 
nize_01

Screentryckarprofil har gått ur tiden

Jan Enberg, stark profil inom screentrycket i Sverige och internationellt, har gått bort. Föreningen Fespa Sweden minns sin hedersmedlem i en minnestext.
Jan-Enberg