Storbildsbolaget vill synas mer mot detaljhandeln

PUBLICERAD: 20 maj 2024
UPPDATERAD: 20 maj
Jonas Hellke, vd på Storbildsbolaget. Foto: Anja Degerholm

Storbildsbolaget har under många år producerat olika typer av mässmaterial. Nu är det dags för Helsingborgsföretaget att själva ställa ut.

Filip Nilsson, creative director på Oatly, ska berätta om vad reklamkampanjer och underkläder har gemensamt med havremjölk.

För att prova nya forum att synas ska skåningarna ställa ut på detaljhandelsmässan Retail Technology i Kista 29-30 maj. 

– Vi har ställt ut mycket på mässor men inte just specifikt retail. Vi har stött och blött om vi ska prova lite nya grepp nu när mässorna börjar leva igen. Våra kunder och partners kommer mycket från retail och detaljhandel, berättade Jonas Hellke, vd på Storbildsbolaget, nyligen i Sign&Print.  

Storbildsbolaget har som mål att bli en tillförlitlig och stabil partner för kommunikation, både i och utanför butik. Här kan du läsa mer om hur Storbildsbolaget arbetar med butiksinteriör.

Mässan har ett digert konferensprogram med representanter från Svensk Handel, Coop, Oatly, Lager 157 med fler.

 

 

Läs vidare

Branog satsar på DTG: "Dumt om de springer till konkurrenterna"

Branog Branding satsar på profil som ett nytt ben. Tryckeriet har investerat i en DTG-maskin (direct to garment) för att trycka direkt på textil. Men lösningen fungerade inte riktigt som de tänkte på förhand. Läs mer om vad de lärt sig under resans gång.
Branog1

Fujifilms Tommy Segelberg får nytt internationellt toppjobb

– Det är kul att Fujifilm visar att man kan växa inom bolaget, säger Tommy Segelberg, till Sign&Print.
Tommy_Segelberg

Antalis förvärvar Xerox pappersverksamhet i EMEA-regionen

– Det är viktigt för oss att behålla starka positioner på våra marknader och förbättra lönsamheten för vår kontorspappersverksamhet, säger Hervé Poncin, vd för Antalis.
FotoJet---2024-10-02T132714.194

Ricoh satsar på AV-lösningar i nytt samarbete med LG

Ricoh och LG ingår ett globalt partnerskap med LG. Genom att kombinera Ricohs kommunikationstjänster med LGs displayprodukter stärker de sin kapacitet inom AV-lösningar på arbetsplatser.
LGE-picture_tcm96-86922

Senaste nytt

Branog satsar på DTG: "Dumt om de springer till konkurrenterna"

Branog Branding satsar på profil som ett nytt ben. Tryckeriet har investerat i en DTG-maskin (direct to garment) för att trycka direkt på textil. Men lösningen fungerade inte riktigt som de tänkte på förhand. Läs mer om vad de lärt sig under resans gång.
Branog1

Fujifilms Tommy Segelberg får nytt internationellt toppjobb

– Det är kul att Fujifilm visar att man kan växa inom bolaget, säger Tommy Segelberg, till Sign&Print.
Tommy_Segelberg

Antalis förvärvar Xerox pappersverksamhet i EMEA-regionen

– Det är viktigt för oss att behålla starka positioner på våra marknader och förbättra lönsamheten för vår kontorspappersverksamhet, säger Hervé Poncin, vd för Antalis.
FotoJet---2024-10-02T132714.194

Ricoh satsar på AV-lösningar i nytt samarbete med LG

Ricoh och LG ingår ett globalt partnerskap med LG. Genom att kombinera Ricohs kommunikationstjänster med LGs displayprodukter stärker de sin kapacitet inom AV-lösningar på arbetsplatser.
LGE-picture_tcm96-86922