Johansson & Winge AB visar upp positiva resultat och aktieutdelning för 2013-2014

PUBLICERAD: 12 augusti 2014
UPPDATERAD: 12 augusti

Johansson & Winge AB

Bolaget bedriver försäljning av företagsannonser på c:a 160 lokala internetbaserade köp- och säljmarknader. De lokala hemsidornas domännamn går enligt modellen www.*staden*torget.se (ex. www.stockholmstorget.se). Årsredovisningen gäller räkenskapsåret 01-05-2013 till 30-04-2014.

Bolaget har under året avvecklat Göteborgskontoret för att satsa på ytterligare ett säljkontor i Halmstadsregionen, som planeras öppna under 2014-2015. Man har även tecknat ett omfattande marknadsföringsavtal med TV3 där reklam kommer att visas i omgångar under hela 2014.

De positiva resultaten har även föranlett en aktieutdelning på (999*1921,92 kr), då styrelsen funnit att full täckning finns för bolagets bundna egna kapital även efter föreslaget utdelning.

[Miljoner kronor]

Nettoomsättning: 16,9 (14,9)

Resultat efter finansiella poster: 2,4 (2,2)

Rörelseresultat: 2,5 (2,3)

Summa eget kapital: 2,0 (2,6)

Summa eget kapital och skulder: 9,7 (9,3)

Kortfristiga fordringar: 3,6 (3,3)

Kortfristiga skulder: 2,3 (2,0)

Soliditet: 26 % (30 %)

Antal anställda: 30 (27)

Läs vidare

Tryckerikunder och produktion flyttas

Holmbergs ingår ett samarbetsavtal med Åtta.45 som tar över produktion och kundrelationer.
laptop-3196481_1920

Tryckeri i Skene ökar resultat

Markbladet Tryckeri minskade sin omsättning för 2020 marginellt medan rörelseresultatet ökade.

Resultatet steg hos Addbrand

Försäljningen dök under 200 miljoner kronor, men rörelseresultatet gick upp, visar Addbrand Swedens räkenskapsår 2020.

Tryckerikedja tappade 26 procent

Covid-19 pandemin blev kännbar för Justnu:s verksamhetsår 2020. Försäljningstappet blev betydande jämfört med föregående år, visar senaste bokslutet.

Senaste nytt

Roland DG blandar stort och smått

Roland DG fokuserar på senaste släppen på årets Fespa-mässa med såväl mindre skrivbordsvarianter som storformatsskrivare med ”print and cut”-funktion.
Roland

Etikettmarknaden föll 25 procent

Efter Coronapandemin, där etikettmarknaden formligen exploderade, var fallet med 25,8 procent 2023 (enligt FINAT) kanske att vänta. Trots det beskriver Claus Søndergaard, från UPM Raflatac, det som ett tufft år, men säger samtidigt att förväntningarna på 2024 är positiva.
Claus_UPMRaflatac

Arbetshästar och neonutskrifter hos Swissqprint

Flatbädden Kudu och rullprintern Karibu tillsammans med iögonfallande neonutskrifter ska dra blickarna till Swissqprints monter under Fespa.
SQP trade fair

Zünd visar lösningar för ökad automation

Digitalisering, automation och innovation sammanfattar det skärbordstillverkaren Zünd visar under Fespa. Bland nyheterna finns ett kameratillval till deras största skärbord.
Zund Fespa 1 w